Elektromobilność Ruszają trzy nowe programy dofinansowania dla elektromobilności 07 marca 2025 Elektromobilność Ruszają trzy nowe programy dofinansowania dla elektromobilności 07 marca 2025 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W przyszłym tygodniu zostaną ogłoszone trzy nabory wniosków na dofinansowanie wsparcia elektromobilności. Łączna kwota, którą Ministerstwo Klimatu i Środowiska poświęci na ten cel to 6 miliardów złotych. Reklama Trzy nowe nabory dla rozwoju elektromobilności Wiceszef resortu klimatu Krzysztof Bolesta przekazał na wtorkowym posiedzeniu sejmowej Podkomisji do spraw Sprawiedliwej Transformacji, że resort pracuje nad trzema naborami wniosków o dofinansowanie elektromobilności. Nowe inicjatywy mają być uzupełnieniem działających już systemów wsparcia zakupu samochodów elektrycznych o wartości 1,6 miliarda złotych. Inicjatywa wpisuje się w strategię rządu, która ma na celu promowanie zrównoważonego transportu i zmniejszenie emisji CO2. Nowe nabory będą obejmować: 2 miliardy zł dla ciężarówek elektrycznych, 2 miliardy na szybkie ładowarki DC i 2 miliardy na sieci umożliwiające podłączenie szybkich ładowarek. Producenci samochodów elektrycznych oszukiwali klientów? Włoski UOKiK wszczął postępowania Krzysztof Bolesta dodał również, że oprócz wymienionych programów resort klimatu otrzyma również pomoc publiczną z Funduszu Modernizacyjnego na magazyny energii. – Uruchamiamy nabory w ciągu kilku tygodni, to jest też duży budżet, który będzie wspierał magazyny o minimalnej mocy 4 MWh – mówi Krzysztof Bolesta. Ministerstwo planuje, by program przyczynił się do powstania magazynów o łącznej pojemności 5,4 GWh. Fundusz Modernizacyjny zasilany jest środkami ze sprzedaży 4,5 proc. ogólnej puli uprawnień do emisji CO2 w ramach unijnego systemu handlu emisjami EU-ETS. Zgodnie z szacunkami do Polski z Funduszu Modernizacyjnego w latach 2021-2030 może trafić około 60 miliardów złotych. Środki te mają zostać przeznaczone na realizację celów klimatycznych kraju, w tym dla transformacji energetycznej. Zobacz również: Od 2035 roku nie będzie można kupić nowego samochodu spalinowego. Komisja Europejska podtrzymuje stanowisko Źródło: biznespap.pl, Bankier.pl, Strefa Biznesu Fot: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.