Elektromobilność Samochód elektryczny zdobywa Arktykę 13 kwietnia 2021 Elektromobilność Samochód elektryczny zdobywa Arktykę 13 kwietnia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Samochody elektryczne zajechały już nawet na pustynię. Teraz czas na nieco inne klimaty. Elektryczna CUPRA Born właśnie ukończyła testy w okolicach koła podbiegunowego. Zobaczmy, jak pojazd sprawdził się w skrajnych warunkach pogodowych. Reklama Na zamarzniętym jeziorze Testy najnowszego modelu CUPRY odbywały się na zamarzniętym jeziorze, na którym stworzono specjalny tor. W temperaturze sięgającej -30ºC inżynierowie przeprowadzili ponad 1000 badań. Specjaliści sprawdzali m.in. trwałość i wytrzymałość modelu w wymagającym klimacie Arktyki. Auto pokonało ponad 30 tysięcy kilometrów w ciągu dnia i nocy. Samochody hybrydowe mogą zniknąć z europejskich dróg Bez szkody dla środowiska Producent zwraca uwagę na dynamikę pojazdu. Na obwodzie zamarzniętego jeziora specjaliści przetestowali m.in. dynamiczną kontrolę podwozia (DCC) i różne ustawienia amortyzatorów. Wewnętrzne części zakrętów zostały specjalnie wypolerowane, aby łatwiej wprowadzić pojazd w poślizg. Dzięki temu inżynierowie byli w stanie potwierdzić sportowy charakter samochodu, który nie będzie miał negatywnego wpływu na środowisko. Podróże w najtrudniejszych warunkach Właściwości jezdne Borna sprawdzano zarówno na powierzchni lodowej, jak i na asfalcie. Zespół CUPRA starał się odtworzyć najtrudniejsze warunki podróży, by zapewnić jak najlepszą przyczepność samochodu. Z kolei czujniki na wszystkich czterech kołach analizowały każdą zmianę terenu, by ustalić jak najbardziej stabilny sposób hamowania. Czy Polacy chcą elektromobilności? Komfort pasażera przede wszystkim Inżynierowie zbadali również komfort podróży pasażerów. Born zapewnia maksymalny poziom mocy grzewczej od pierwszej sekundy, nawet przy temperaturach -30ºC. Reakcja systemu klimatyzacji w samochodzie elektrycznym jest natychmiastowa. Badacze wykorzystali najnowocześniejsze technologie, takie jak drukarki 3D. Pozwoliło im to opracować system klimatyzacji, który łączy cichą pracę z wysoką wydajnością niezależnie od warunków. Światowa premiera elektrycznej CUPRA Born odbędzie na początku maja tego roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.