Elektromobilność Samochody hybrydowe mogą zniknąć z europejskich dróg 12 kwietnia 2021 Elektromobilność Samochody hybrydowe mogą zniknąć z europejskich dróg 12 kwietnia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Jeszcze 2 lata temu samochody hybrydowe wydawały się idealnym rozwiązaniem dla kierowców chcących zadbać o klimat. Niektórzy eksperci twierdzą, że ta era już minęła. W obliczu surowych regulacji Unii Europejskiej, hybrydy mogą zniknąć z dróg szybciej niż się wydaje. Reklama Koniec dekady, koniec hybryd Hybrydy typu plug-in (PHEV), zawierające akumulator elektryczny i silnik spalinowy, miały być rozwiązaniem przejściowym na drodze do ograniczenia emisji z transportu. Jednak ostatnie plany Unii Europejskiej sugerują, że technologia hybrydowa potrwa krócej, niż przewidywali to wiodący w branży motoryzacji producenci. Niektórzy z nich zdecydowali, że będą sprzedawać hybrydy do końca dekady. Czy Polacy chcą elektromobilności? UE zaostrza przepisy Projekt przepisów dot. zielonego finansowania zakazałby producentom kwalifikowania hybryd jako “zrównoważonych inwestycji” po 2025 roku. Natomiast planowane regulacje dot. emisji zanieczyszczeń, takich jak tlenki azotu, mogą zwiększyć koszt produkcji tych samochodów. Producenci samochodów uważają, że nadchodzące przepisy UE mogą utrudnić sprzedaż PHEV na rynkach europejskich. Zwracają również uwagę na niedostateczną infrastrukturę ładowania. – To szaleństwo nie klasyfikować hybryd jako zielonych inwestycji po 2025 roku. To skuteczne zabijanie popytu – powiedział Reutersowi Adrian Hallmark, prezes Bentley. – Dla większości ludzi w pełni elektryczny samochód nie jest jeszcze praktyczny. Pomost między pełną elektryfikacją Sprzedaż PHEV w UE wzrosła ponad trzykrotnie w 2020 roku, osiągając 507 tys. sztuk. Elektryków sprzedano tylko trochę więcej, bo 539 tys. W Polsce pod koniec lutego 2021 roku liczba hybryd wyniosła 10 471 sztuk. Neutralność klimatyczna? Porsche proponuje coś więcej niż samochody elektryczne Reuters przytacza raport Auto Forecast Solutions (AFS) dotyczący planów produkcji samochodów w Europie. Wynika z niego, że do 2028 roku liczba modeli w pełni elektrycznych będzie ponad 3 razy większa niż liczba modeli hybrydowych. Ekologiczne wątpliwości Międzynarodowa Rada ds. Czystego Transportu podaje, że zużycie paliwa i emisje CO2 przez pojazdy hybrydowe są nawet czterokrotnie wyższe od dopuszczalnych. Z kolei z badań organizacji Transport & Environment wynika, że podczas jazdy w trybie silnika spalinowego emisje CO2 z hybryd były wyższe niż w samochodach konwencjonalnych. – Z punktu widzenia środowiska i klimatu, obecna technologia hybrydowa jest gorsza niż samochody na benzynę – stwierdziła Julia Poliscanova z Transport & Environment. To zmiana w stanowisku organizacji, która jeszcze w 2018 roku uważała pojazdy hybrydowe za przyjazną środowisku technologię przejściową. Ostateczną decyzję Komisji Europejskiej w sprawie ograniczenia emisji w transporcie poznamy jeszcze w tym roku. Źródło: Reuters Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.