Elektromobilność Neutralność klimatyczna? Porsche proponuje coś więcej niż samochody elektryczne02 kwietnia 2021Przeczytaj także Elektromobilność Znamy operatorów ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce Prezes Urzędu Regulacji Energetyki wyznaczył firmy, które będą pełnić funkcję operatorów ogólnodostępnych stacji ładowania dla 8 polskich miast. Już wkrótce z ich usług będą mogli skorzystać mieszkańcy Płocka, Olsztyna, Gorzowa Wielkopolskiego, Bydgoszczy, Gdyni, Poznania, Koszalina i Lublina. Elektromobilność Pierwsze dostawy ciężarówek Tesli jeszcze w tym roku. Pojazdy trafią do Pepsi Elon Musk już jesienią 2017 roku zaprezentował prototyp elektrycznej ciężarówki Semi. Wiele firm zareagowało entuzjastycznie i licznie złożyło zamówienia. Jednak pojazd do tej pory nie trafił do klientów. Nowe światło na plany Tesli sprzed 4 lat rzuca oświadczenie PepsiCo z 25 marca. Producent napojów twierdzi, że do końca roku otrzyma 15 ciężarówek Semi. Porsche zamierza osiągnąć neutralność klimatyczną do 2030 roku. Jednak plan marki sięga daleko poza produkcję samochodów elektrycznych i fotowoltaikę na dachach fabryk. W marcu producent przedstawił nową Strategię 2030. Kompleksowy program dekarbonizacjiProdukcja samochodów elektrycznych faktycznie jest podstawą planu Porsche. Jednak producent zamierza zredukować zużycie energii i emisje dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw. – Zrównoważony rozwój jest ważną częścią Strategii 2030 w każdym jej aspekcie: ekonomicznym, ekologicznym i społecznym – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche. – Rozpoczynamy kompleksowy program dekarbonizacji, mając na uwadze konkretny cel: jesteśmy neutralni pod względem emisji CO2 w każdy możliwy sposób i w całym łańcuchu wartości. Znamy operatorów ogólnodostępnych stacji ładowania w PolsceDostawcy neutralni klimatycznieJak podaje Porsche, fabryki w Leipzig i Zuffenhausen są już neutralne węglowo dzięki użyciu energii z OZE i biogazu. Blume zapewnia, że niebawem zaczną wymagać tego samego od swoich dostawców. – Każdy, kto dostarcza dla nas akumulatory, musi je produkować przy użyciu czystej energii – stwierdza Blume. Zamiast ograniczać emisje, lepiej ich unikaćProdukcja akumulatorów elektrycznych wymaga dużej ilości energii i zasobów. Oliver Blume uważa, że w tym przypadku sposobem na ograniczenie śladu węglowego jest korzystanie z energii odnawialnej. Ponadto producent zobowiązuje się, że od 2030 roku będzie recyklingował 90% zużytych akumulatorów. – Wszystko wskazuje na to, że do 2030 roku będziemy w stanie ograniczyć substancje zanieczyszczające w akumulatorach, takie jak kobalt – dodał Blume. Szanse i przeszkody europejskiej elektromobilnościW przypadku aspektów związanych z produkcją elektryków, w których nie można osiągnąć neutralności emisyjnej konieczna jest kompensacja. I na to są sposoby np. sadzenie drzew lub inwestycja w infrastrukturę odnawialną. Jednak Porsche zamierza przede wszystkim unikać emisji CO2. Kompensacja stanowi niewielką część jego ogólnego planu zrównoważonego rozwoju. Źródło: porsche.com, livekindly.co