Wiadomości OZE Samolot napędzany energią słoneczną wyznaczył nowy rekord czasu lotu 08 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Samolot napędzany energią słoneczną wyznaczył nowy rekord czasu lotu 08 sierpnia 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Bezzałogowy samolot stratosferyczny napędzany energią słoneczną – Zephyr S produkcji Airbus, wyznaczył nowy rekord czasu lotu bez tankowania. Zephyr przekroczył 14 dni, 22 minuty oraz 8 sekund. Reklama Samolot Zephyr S rozpoczął lot 11 lipca 2018 r., którego celem było przetestowanie jego możliwości. Ostateczny zapis lotu będzie zarejestrowany po jego wylądowaniu, ponieważ innowacyjne dzieło Airbusa dalej kontynuuje swój lot. Teoretycznie może on pozostać w powietrzu przez trzy miesiące. Wykorzystując panele słoneczne jako główne źródło zasilania, bezzałogowe statki powietrzne mogą oferować szeroki zakres usług: od funkcji nadzoru prowadzonego przez różnego rodzaju służby, po wykrywanie i monitorowanie pożarów lasów. Działając w stratosferze na średniej wysokości 21 km, ultralekki samolot Zephyr S posiada rozpiętość skrzydeł wynoszącą 25 metrów. Statek waży mniej niż 75 kg. Zephyr S ma zdolność koncentrowania się na wskazanym obszarze zainteresowania (który może obejmować setki kilometrów), zapewniając jednocześnie usługi łączności satelitarnej i nadzoru z większą szczegółowością obrazów przez długi czas. Masowa produkcja Zephyr S rozpoczęła się w połowie tego miesiąca w brytyjskim Farnborough. Pierwsze trzy egzemplarze zostaną przekazane brytyjskiej armii. Poprzedni zapis czasu lotu bez tankowania wśród dronów został ustalony przez urządzenie eksperymentalne Zephyr, z tego samego koncernu Airbus. Następnie dron wyposażony w dwa silniki elektryczne, napędzane przez panele słoneczne, spędził 14 dni w powietrzu. Zimą pozostawał w powietrzu przez 11 dni. Wcześniej informowano także, że brytyjska firma obronna BAE Systems wraz z twórcą innowacyjnych systemów lotniczych Prismatic stworzy drony zasilane energią słoneczną, które mogą latać nieprzerwanie przez cały rok. Źródło: Elektrovesti, Airbus Defence and Space Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.