Wiadomości OZE San Francisco stawia sobie za cel zeroemisyjny transport do 2040 roku 22 lipca 2019 Wiadomości OZE San Francisco stawia sobie za cel zeroemisyjny transport do 2040 roku 22 lipca 2019 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. OZE Przymusowe wyłączenia instalacji OZE – jak szkodzą transformacji energetycznej? [RAPORT] Dramatyczne nasilanie zjawiska wyłączeń instalacji fotowoltaicznych może stanowić zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, jak i stabilności inwestycji w OZE. Jak zauważa w swoim najnowszym raporcie Polskie Stowarzyszenie Fotowoltaiki, zjawisko to dotyczy nie tylko nowych, ale również działających już inwestycji. San Francisco dąży do zwiększenia możliwości ładowania pojazdów elektrycznych. Miasto opublikowało “Propozycję Mapy Drogowej Pojazdów Elektrycznych dla San Francisco” (Proposed Electric Vehicle Roadmap for San Francisco), która zakłada, że „wszystkie podróże rozpoczynające się, kończące się lub przejeżdżające przez San Francisco będą wolne od emisji” do 2040 roku. Reklama Zeroemisyjny plan dla San Francisco Propozycja zawiera analizę emisji spalin, wpływu pojazdów ciężarowych o dużej ładowności na infrastrukturę oraz stan stacji ładowania samochodów elektrycznych. Celem projektu jest dążenie do wprowadzenia zakazu sprzedaży nowych pojazdów napędzanych benzyną i olejem napędowym do 2030 r. Z planu wynika również, że do tego czasu wszystkie nowo rejestrowane pojazdy osobowe będą pojazdami elektrycznymi, chociaż mapa uwzględnia „pojazdy przejściowe o zerowej emisji”, takie jak hybrydy zasilane z sieci. W tej ostatniej kwestii San Francisco wprowadza przepisy prawne, w których proponuje do 2023 r., aby wszystkie parkingi i garaże komercyjne przeznaczyły 10% swoich powierzchni na stworzenie miejsca przeznaczonego na stacje ładowania pojazdów elektrycznych. – Wiemy, że jedną z największych barier dla osób rozważających zakup pojazdu elektrycznego jest dostęp do systemu ładowania, dlatego chcemy mieć pewność, że nasze miasto posiada potrzebną do tego infrastrukturę – powiedział burmistrz San Francisco, London Breed. San Francisco zamierza przewodzić w Ameryce we wspieraniu pojazdów elektrycznych, podobnie jak w przypadku energii elektrycznej wytwarzanej ze źródeł odnawialnych i emisji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.