Fotowoltaika SEIA: poziom instalacji PV w amerykańskich szkołach wzrósł o 86 procent 04 grudnia 2017 Fotowoltaika SEIA: poziom instalacji PV w amerykańskich szkołach wzrósł o 86 procent 04 grudnia 2017 Przeczytaj także Fotowoltaika Polka i jej zespół z prestiżową nagrodą. Otrzymali ją za lekkie jak śnieg panele perowskitowe Olga Malinkiewicz i jej zespół głosami niezależnego jury zwyciężają w kategorii MŚP w konkursie European Inventor Award 2024. Zespół otrzymał również nagrodę publiczności Popular Prize. Malinkiewicz została uhonorowana w obu kategoriach za opracowanie przełomowych perowskitowych ogniw słonecznych, które w wydajny sposób przekształcają światło w energię i oferują tym samym nowe zrównoważone rozwiązania energetyczne. Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. Według najnowszego raportu amerykańskiego Stowarzyszenia Energetyki Słonecznej (SEIA) od 2014 roku poziom instalacji fotowoltaicznych na obszarach szkolnych w USA powiększył się o 86 procent. Poziom instalacji energetyki słonecznej wzrósł dwukrotnie, co daje obecnie około1 GW zainstalowanej mocy. Analiza instalacji OZE dotyczy szkół zaliczanych do tzw. grupy szkół K-12,czy klas od zerówki do dwunastej klasy szkoły średniej. Według SEIA całkowita moc wytwórcza wynosi 910 MW. Reklama Koszty instalacji słonecznych w placówkach oświatowych spadły o 67 procent, w samym 2016 roku spadek ten odnotowano na poziomie 19 procent. Niskie koszty przyczyniły się do boomu inwestycyjnego na terytorium publicznych szkół – szacuje się, że obecnie około cztery miliony uczniów korzystają z energii wyprodukowanej z pomocą instalacji OZE. Około pięć tysięcy placówek odnotowało znacznie niższe rachunku za energię. Oszczędności można przeznaczyć na wyższe płace dla nauczycieli, zakup podręczników czy innych podstawowych pomocy naukowych wykorzystywanych w szkołach. Abigail Ross Hopper, prezes oraz dyrektor generalny SEIA, zauważył, że istnieje powód, dlaczego energia słoneczna rozprzestrzenia się tak szybko w amerykańskich okręgach szkolnych, który jest całkiem łatwy do zrozumienia – kiedy placówki stawiają na energię słoneczną, korzysta na tym cała społeczność. Według SEIA szkoły znajdujące się w stanie Kalifornia przodują na drodze do wykorzystywania odnawialnych źródeł energii w funkcjonowania ośrodków. Podobną zmianę w źródłach energii można zaobserwować w New Jersey, Arizonie, Massachusetts oraz w Nowym Jorku. Całość raportu jest dostępna pod linkiem: Brighter Future: A Study on Solar in U.S. Schools Źródła: SEIA, PV Tech Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.