Fotowoltaika SEIA: poziom instalacji PV w amerykańskich szkołach wzrósł o 86 procent 04 grudnia 2017 Fotowoltaika SEIA: poziom instalacji PV w amerykańskich szkołach wzrósł o 86 procent 04 grudnia 2017 Przeczytaj także Fotowoltaika Chińskie panele fotowoltaiczne. Jak wpływają na rynek OZE? W ostatnich latach Chiny zmonopolizowały światowy rynek OZE. Ponad połowa sprzedawanych paneli fotowoltaicznych pochodzi z Azji. Jak import wpływa na rozwój zielonej energetyki w Polsce i na świecie? To szansa na tanią transformację czy niepotrzebna konkurencja dla lokalnego rynku? Fotowoltaika Co zrobić, gdy firma instalująca fotowoltaikę zbankrutowała? Poradnik dla poszkodowanych klientów Rosnąca popularność instalacji fotowoltaicznych sprawiła, że na rynku zaczęło pojawiać się coraz więcej firm oferujących tego typu panele. Zmiany w ustawie o OZE, które weszły w życie 1 kwietnia 2022 roku, sprawiły, że istnienie wielu firm stanęło pod znakiem zapytania. Co w takim razie zrobić, kiedy firma, która zamontowała nam fotowoltaikę lub wydzierżawiła grunt pod farmę PV, upadnie? Według najnowszego raportu amerykańskiego Stowarzyszenia Energetyki Słonecznej (SEIA) od 2014 roku poziom instalacji fotowoltaicznych na obszarach szkolnych w USA powiększył się o 86 procent. Poziom instalacji energetyki słonecznej wzrósł dwukrotnie, co daje obecnie około1 GW zainstalowanej mocy. Analiza instalacji OZE dotyczy szkół zaliczanych do tzw. grupy szkół K-12,czy klas od zerówki do dwunastej klasy szkoły średniej. Według SEIA całkowita moc wytwórcza wynosi 910 MW. Reklama Koszty instalacji słonecznych w placówkach oświatowych spadły o 67 procent, w samym 2016 roku spadek ten odnotowano na poziomie 19 procent. Niskie koszty przyczyniły się do boomu inwestycyjnego na terytorium publicznych szkół – szacuje się, że obecnie około cztery miliony uczniów korzystają z energii wyprodukowanej z pomocą instalacji OZE. Około pięć tysięcy placówek odnotowało znacznie niższe rachunku za energię. Oszczędności można przeznaczyć na wyższe płace dla nauczycieli, zakup podręczników czy innych podstawowych pomocy naukowych wykorzystywanych w szkołach. Abigail Ross Hopper, prezes oraz dyrektor generalny SEIA, zauważył, że istnieje powód, dlaczego energia słoneczna rozprzestrzenia się tak szybko w amerykańskich okręgach szkolnych, który jest całkiem łatwy do zrozumienia – kiedy placówki stawiają na energię słoneczną, korzysta na tym cała społeczność. Według SEIA szkoły znajdujące się w stanie Kalifornia przodują na drodze do wykorzystywania odnawialnych źródeł energii w funkcjonowania ośrodków. Podobną zmianę w źródłach energii można zaobserwować w New Jersey, Arizonie, Massachusetts oraz w Nowym Jorku. Całość raportu jest dostępna pod linkiem: Brighter Future: A Study on Solar in U.S. Schools Źródła: SEIA, PV Tech Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.