Wiadomości OZE Siemens zadba o poprawę jakości londyńskiego powietrza 28 maja 2018 Wiadomości OZE Siemens zadba o poprawę jakości londyńskiego powietrza 28 maja 2018 Przeczytaj także Smog Smog w uzdrowiskach. Raport NIK ujawnia wieloletnie przekroczenia norm Alarmujące dane dotyczące jakości powietrza w polskich uzdrowiskach z lat 2018-2022 pokazują, że smog pozostaje jednym z najpoważniejszych nierozwiązanych problemów środowiskowych w Polsce. Raporty pokazują, że nawet gminach o statusie leczniczym kuracjusze oddychali powietrzem zanieczyszczonym na poziomie porównywalnym do wielu gmin niespełniających norm jakości powietrza. Chociaż rząd przekonuje o sukcesie programu Czyste Powietrze, dzisiejszy smog, z którym borykają się polskie gminy świadczy czymś przeciwnym. Smog Dzień Czystego Powietrza bez powodów do świętowania. Raport GIOŚ kontra rządowe deklaracje Dzień Czystego Powietrza miał być okazją do podsumowania postępów w walce ze smogiem, ale najnowsze komunikaty rządu i reakcje społeczne pokazują raczej rosnący rozdźwięk między deklaracjami a rzeczywistością. Z jednej strony mamy raporty i statystyki, z drugiej doświadczenia beneficjentów programu Czyste Powietrze – napięcia wokół wypłat i narastające poczucie braku odpowiedzialności za efekty. W takiej atmosferze trudno mówić o świętowaniu, a kluczowe pytanie przestaje brzmieć „ile środków uruchomiono”, a zaczyna: „czy to realnie poprawia jakość powietrza i poczucie bezpieczeństwa ludzi?” Pozew skierowany niedawno przez Komisję Europejską do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej przeciwko Wielkiej Brytanii stopniowo przynosi efekty. KE postulowała w nim, by kilka europejskich państw, wśród których znalazły się: Niemcy, Francja, Włochy, Rumunia, Węgry i właśnie Wielka Brytania, zwiększyły swoje starania na rzecz poprawy jakości powietrza, ponieważ ich bieżące działania są niewystarczające. Jednym z takich działań stanie się wprowadzenie na terenie Londynu programu odpowiedzialnego za identyfikowanie pojazdów niespełniających norm emisji Euro 6. Spółka Siemens opracuje system, którego celem będzie pobieranie opłat za przejazd strefą niskoemisyjną (ang. Ultra Low Emission Zone – ULEZ). Do zadań tego systemu będzie należało kontrolowanie wjeżdżających samochodów i wychwytywanie tych, które niesłusznie znajdą się w strefie niskiej emisji. Program zostanie zintegrowany z miejskim monitoringiem i urządzeniami służącymi do rozpoznawania tablic rejestracyjnych, co znacząco usprawni proces identyfikacji pojazdów. Połączony system zacznie funkcjonować w kwietniu 2019 r. Reklama Zmiany zostaną zauważone przede wszystkim przez tych londyńczyków, którzy borykają się z problemami związanymi z układem oddechowym. Korzyści odczują także bardzo młodzi i starzy mieszkańcy, a także osoby zamieszkujące najbardziej zanieczyszczone dzielnice miasta. „Po instalacji systemu wszystkie pojazdy będą musiały spełniać normy emisji spalin lub będą obciążone dziennymi opłatami podczas wjazdu do centrum Londynu. Pracujemy nad tym, aby zapewnić niezbędną infrastrukturę, która zacznie działać w 2019 r., a zlecenie tego projektu spółce Siemens gwarantuje, że terminy będą dotrzymane. Jakość powietrza w Londynie nie jest tymczasową kwestią i gdy tylko system ULEZ zostanie uruchomiony, będzie działał 24 godziny na dobę, 365 dni w roku” – powiedział cytowany przez portal interia.pl Paul Cowperthwaite, główny manager systemu transportu zbiorowego TfL (ang. Transport for London). W zakres obowiązków spółki Siemens wejdą działania, takie jak: zaprojektowanie, zbudowanie i obsługiwanie powstającego w Londynie systemu wraz z jego 10-letnim serwisowaniem. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.