Skoda Scala to nowy kompaktowy model czeskiego producenta wchodzącego w skład grupy Volkswagen. W przyszłym roku ofertę silników montowanych w tym aucie mają uzupełnić te z instalacją CNG. Tylko czy będzie gdzie je tankować?
Skoda Scala to model zbudowany na platformie MQB A0. Auto ma 4362 mm długości i 1471 wysokości. Rozstaw osi wynosi 2649, więc jest większe od modelu Rapid Spaceback, który przestanie być produkowany. Oferta silników do tego auta jest zbudowana w oparciu o jednostki spalinowe: benzynowe silniki TSI i wysokoprężne TDI. Producent informuje jednak, że w przyszłym roku do oferty dołączy wariant 1.0 G-TEC zasilany gazem CNG.
Problem w tym, że w Polsce może pojawić się poważny problem z tankowaniem tego auta. W naszym kraju, według informacji podawanych przez portal cng.auto.pl, działają zaledwie 23 stacje umożliwiające tankowanie CNG. W żadnym mieście nie ma dwóch takich stacji, a większość z tych, które istnieją, pracuje tylko w określonych godzinach. Całodobowych stacji jest w Polsce tylko 7, a wśród pozostałych 5 nie pracuje w soboty lub niedziele.
Tymczasem europejskim liderem, jeśli chodzi o korzystanie z instalacji CNG, są Włochy. Instalacje tego typu są tam wspierane już od 1997 roku, między innymi poprzez umożliwianie wjazdu do centrów miast niedostępnych dla silników diesla i benzynowych. Ponadto od 2005 roku można tam uzyskać dofinansowanie na zakup auta z instalacją CNG lub refundację założenia jej w samochodzie niedostosowanym.
Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.