Wiadomości OZE Skoda Scala również na gaz ziemny. Tylko gdzie tankować? 08 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Skoda Scala również na gaz ziemny. Tylko gdzie tankować? 08 kwietnia 2019 Przeczytaj także Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Prawa zwierząt Mur na granicy polsko-białoruskiej blokuje migrację rysi. Czy grozi im wymarcie? Gdy w 2022 roku na polsko-białoruskiej granicy budowano 186 kilometrowy mur, ekolodzy alarmowali o skutkach dla ekosystemów, a w szczególności dla szczególnie cennego obszaru Puszczy Białowieskiej. Politycy, mimo świadomości konsekwencji, podjęli decyzję w oparciu o interes narodowy, ignorując środowiskowy. Po kilku latach od ,,uszczelnienia granicy” wiemy już, jakie są konsekwencje muru dla populacji rysia. Skoda Scala to nowy kompaktowy model czeskiego producenta wchodzącego w skład grupy Volkswagen. W przyszłym roku ofertę silników montowanych w tym aucie mają uzupełnić te z instalacją CNG. Tylko czy będzie gdzie je tankować? Reklama Skoda Scala to model zbudowany na platformie MQB A0. Auto ma 4362 mm długości i 1471 wysokości. Rozstaw osi wynosi 2649, więc jest większe od modelu Rapid Spaceback, który przestanie być produkowany. Oferta silników do tego auta jest zbudowana w oparciu o jednostki spalinowe: benzynowe silniki TSI i wysokoprężne TDI. Producent informuje jednak, że w przyszłym roku do oferty dołączy wariant 1.0 G-TEC zasilany gazem CNG. Problem w tym, że w Polsce może pojawić się poważny problem z tankowaniem tego auta. W naszym kraju, według informacji podawanych przez portal cng.auto.pl, działają zaledwie 23 stacje umożliwiające tankowanie CNG. W żadnym mieście nie ma dwóch takich stacji, a większość z tych, które istnieją, pracuje tylko w określonych godzinach. Całodobowych stacji jest w Polsce tylko 7, a wśród pozostałych 5 nie pracuje w soboty lub niedziele. Tymczasem europejskim liderem, jeśli chodzi o korzystanie z instalacji CNG, są Włochy. Instalacje tego typu są tam wspierane już od 1997 roku, między innymi poprzez umożliwianie wjazdu do centrów miast niedostępnych dla silników diesla i benzynowych. Ponadto od 2005 roku można tam uzyskać dofinansowanie na zakup auta z instalacją CNG lub refundację założenia jej w samochodzie niedostosowanym. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.