Depesze Solaris z rekordowym zamówieniem na trolejbusy dla Genui 15 stycznia 2024 Depesze Solaris z rekordowym zamówieniem na trolejbusy dla Genui 15 stycznia 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Przewoźnik AMT Genova zawarł z firmą Solaris rekordowe zamówienie na dostawę aż 112 sztuk 18-metrowych trolejbusów. Solarisy Trollino 18 wyposażone w technologię IMC zostaną dostarczone do nadmorskiej Genui we Włoszech. Wartość kontraktu przekracza 100 milionów euro. Reklama Włoski przewoźnik AMT Genova (Azienda Mobilità e Trasporti SpA) dokonał imponującego zakupu 112 przegubowych Solarisów Trollino 18. To jedno z największych jednorazowych zamówień na przegubowe trolejbusy w dotychczasowych realizacjach producenta. Wartość kontraktu przekracza 100 milionów euro. Oprócz tradycyjnego napędu elektrycznego, trolejbusy dla Genui dodatkowo zostaną wyposażone w baterie trakcyjne, dzięki którym pojazdy będą mogły pokonać znaczny dystans bez konieczności podłączenia do trakcji. Energia w bateriach uzupełniana będzie zarówno w czasie postoju, jak i w trakcie jazdy i pobierana z sieci trakcyjnej za pomocą technologii In Motion Charging (IMC). Na uwagę zasługuje planowanie komunikacji miejskiej w Genui. Obecnie miasto podejmuje zdecydowane kroki w celu ulepszenia infrastruktury transportu publicznego. Wyrazem tego jest najnowsze zamówienie na trolejbusy Solaris oraz inwestycja w budowę nowej linii trolejbusowej. Przedsięwzięcia te są elementem szerszego planu włoskiego przewoźnika, przewidującego przejście na całkowicie elektryczną flotę miejską do 2025 roku. Źródło: informacja prasowa Fot. Solaris Bus & Coach Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.