Depesze Solaris z rekordowym zamówieniem na trolejbusy dla Genui 15 stycznia 2024 Depesze Solaris z rekordowym zamówieniem na trolejbusy dla Genui 15 stycznia 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki tańsze od LPG? Najnowszy ranking Ministerstwa Przemysłu zmienia zasady gry Do tej pory gaz (LPG) we wszystkich rankingach Ministerstwa Przemysłu zdobywał pozycję lidera jako najtańsze paliwo. W jednym wariancie na prowadzenie w kwestii opłacalności finansowej wychodzi prąd. To pierwszy taki przypadek, gdzie samochody elektryczne wychodzą na prowadzenie w rankingu Ministerstwa Przemysłu. Elektromobilność Kraków wyłącza darmowe ładowarki – ceny wyższe niż na większości stacji EV w Polsce. Zmiany od 31 marca Koniec z darmowym ładowaniem samochodów elektrycznych na krakowskich parkingach Park&Ride. Choć radni miejscy nie zgodzili się na podwyższenie opłat za parking, tak wprowadzone zostały opłaty za ładowanie elektryków. Decyzja jest o tyle kontrowersyjna, że kwota za 1 kWh znacznie przewyższa średnią cenę na publicznych stacjach ładowania EV. Sytuacja jest jeszcze gorsza, gdy do tej kwoty dodamy opłatę za parking. Przewoźnik AMT Genova zawarł z firmą Solaris rekordowe zamówienie na dostawę aż 112 sztuk 18-metrowych trolejbusów. Solarisy Trollino 18 wyposażone w technologię IMC zostaną dostarczone do nadmorskiej Genui we Włoszech. Wartość kontraktu przekracza 100 milionów euro. Reklama Włoski przewoźnik AMT Genova (Azienda Mobilità e Trasporti SpA) dokonał imponującego zakupu 112 przegubowych Solarisów Trollino 18. To jedno z największych jednorazowych zamówień na przegubowe trolejbusy w dotychczasowych realizacjach producenta. Wartość kontraktu przekracza 100 milionów euro. Oprócz tradycyjnego napędu elektrycznego, trolejbusy dla Genui dodatkowo zostaną wyposażone w baterie trakcyjne, dzięki którym pojazdy będą mogły pokonać znaczny dystans bez konieczności podłączenia do trakcji. Energia w bateriach uzupełniana będzie zarówno w czasie postoju, jak i w trakcie jazdy i pobierana z sieci trakcyjnej za pomocą technologii In Motion Charging (IMC). Na uwagę zasługuje planowanie komunikacji miejskiej w Genui. Obecnie miasto podejmuje zdecydowane kroki w celu ulepszenia infrastruktury transportu publicznego. Wyrazem tego jest najnowsze zamówienie na trolejbusy Solaris oraz inwestycja w budowę nowej linii trolejbusowej. Przedsięwzięcia te są elementem szerszego planu włoskiego przewoźnika, przewidującego przejście na całkowicie elektryczną flotę miejską do 2025 roku. Źródło: informacja prasowa Fot. Solaris Bus & Coach Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.