Elektromobilność Sosnowiec inwestuje w autobusową flotę 09 października 2017 Elektromobilność Sosnowiec inwestuje w autobusową flotę 09 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Sosnowiec to kolejne miasto po Wrocławiu, Krakowie oraz Warszawie, które chce znacząco unowocześnić swoją autobusową flotę – nie tylko ze względu na oszczędności, ale także na komfort pasażerów. W związku z tym Sosnowiec zainwestował w autobusy hybrydowe od Volvo. Ponadto miasto planuje zakup kilku autokarów wyposażonych w silniki elektryczne. Reklama Sosnowiec odebrał kolejną dostawę autobusów od Volvo, która osiem lat temu została przejęta przez chińską firmę. Dzięki kolejnym siedmiu hybrydowym pojazdom po Sosnowcu jeżdżą obecnie dwadzieścia cztery autokary tego typu. To jednak nie koniec, bowiem planowane są kolejne zamówienia – do końca października dostarczonych zostanie następnych jedenaście sztuk. Co więcej, miasto chce zainwestować pieniądze także w pojazdy zasilane wyłącznie energią elektryczną. Już rok temu Sosnowiec podpisał umowę z Solaris na dostarczenie trzech elektrycznych autokarów. Autobusy od Volvo to modele 7900H (pięć sztuk) oraz 7900LAH (dwie sztuki). Charakteryzują się one małym zużyciem paliwa, które jak zapewnia producent jest mniejsze nawet o pięćdziesiąt procent w porównaniu do pojazdów wyposażonych w silniki Diesla. Co ważne, wszystkie autokary dostarczane dla Sosnowca są produkowane we Wrocławiu, co wspomaga polski rynek pracy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.