Elektromobilność Sosnowiec inwestuje w autobusową flotę 09 października 2017 Elektromobilność Sosnowiec inwestuje w autobusową flotę 09 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Sosnowiec to kolejne miasto po Wrocławiu, Krakowie oraz Warszawie, które chce znacząco unowocześnić swoją autobusową flotę – nie tylko ze względu na oszczędności, ale także na komfort pasażerów. W związku z tym Sosnowiec zainwestował w autobusy hybrydowe od Volvo. Ponadto miasto planuje zakup kilku autokarów wyposażonych w silniki elektryczne. Reklama Sosnowiec odebrał kolejną dostawę autobusów od Volvo, która osiem lat temu została przejęta przez chińską firmę. Dzięki kolejnym siedmiu hybrydowym pojazdom po Sosnowcu jeżdżą obecnie dwadzieścia cztery autokary tego typu. To jednak nie koniec, bowiem planowane są kolejne zamówienia – do końca października dostarczonych zostanie następnych jedenaście sztuk. Co więcej, miasto chce zainwestować pieniądze także w pojazdy zasilane wyłącznie energią elektryczną. Już rok temu Sosnowiec podpisał umowę z Solaris na dostarczenie trzech elektrycznych autokarów. Autobusy od Volvo to modele 7900H (pięć sztuk) oraz 7900LAH (dwie sztuki). Charakteryzują się one małym zużyciem paliwa, które jak zapewnia producent jest mniejsze nawet o pięćdziesiąt procent w porównaniu do pojazdów wyposażonych w silniki Diesla. Co ważne, wszystkie autokary dostarczane dla Sosnowca są produkowane we Wrocławiu, co wspomaga polski rynek pracy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.