Wiadomości OZE Spadek przychodów Senvionu 21 listopada 2018 Wiadomości OZE Spadek przychodów Senvionu 21 listopada 2018 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Przychody firmy Senvion spadły lekko poniżej 809 milionów euro za pierwsze dziewięć miesięcy tego roku. W analogicznym okresie poprzedniego roku wynosiły 1 miliard 309 milionów. Reklama Przedsiębiorstwo twierdzi, że główną przyczyną spadku było zmniejszenie zainteresowania inwestycjami na rynku europejskim. Częściowo zrekompensować to miały rynki w Ameryce Południowej oraz regionie Azji i Pacyfiku, jednak nawet na nowych rynkach dało się zauważyć pewne opóźnienia, które wpłynęły negatywnie na dochody firmy. Przychody w Europie ze sprzedaży turbin lądowych spadły do poziomu 422 milionów euro, podczas gdy rok temu wynosiły niemalże 820 milionów euro. Spadek ten był szczególnie odczuwalny w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Wpływy z lądowych instalacji w obu Amerykach wzrosły do 58,6 miliona euro z zeszłorocznego poziomu 32,9 miliona. W regionie Azji i Pacyfiku natomiast Senvion osiągnął 54,6 miliona euro; rok wcześniej tamtejsze przychody wynosiły 15,8 miliona euro. Z kolei dochody z instalacji offshore spadły do poziomu 12,9 miliona euro z ubiegłorocznej kwoty ponad 217 milionów euro. W segmencie usług odnotowano wzrost do 243,7 miliona euro z poziomu 219,6 miliona. Ogólnie niemiecki producent zanotował w ostatnim okresie stratę w wysokości ponad 64 milionów euro. To lepiej niż w 2017 roku, gdy straty osiągnęły prawie 95 milionów euro. Zamówienia na koniec września wyniosły ponad 3 miliardy euro, z czego ponad 2 miliardy euro były pewne, a 1 miliard euro warunkowy. Zamówienia na usługi wyniosły prawie 2,8 miliarda euro. „Do tej pory byliśmy świadkami bardzo trudnego 2018 roku zarówno pod względem rozwoju branży, jak i firmy, która zwiększa swoją obecność na nowych rynkach. Z niecierpliwością czekamy na powitanie Yvesa Rannou, który dołączy do CEO w pierwszym kwartale 2019 roku i będzie rozwijał strategiczny program przedsiębiorstwa” – powiedział dyrektor finansowy i pełniący obecnie dyrektora naczelnego Manav Sharma. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.