Elektromobilność Sprzedaż samochodów elektrycznych w USA wzrosła o 86 procent 25 sierpnia 2017 Elektromobilność Sprzedaż samochodów elektrycznych w USA wzrosła o 86 procent 25 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2017 roku sprzedaż samochodów elektrycznych w USA wzrosła o 86 procent w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku. Reklama Jak wskazuje portal Clean Technica, odnotowano także wzrost sprzedaży aut o napędzie hybrydowym na poziomie 34 procent. Od stycznia do lipca 2017 roku najczęściej wybieranym pojazdem była Tesla Model S. Na drugim miejscu uplasował się Chevy Bolt, na trzecim Tesla X, która nieznacznie wyprzedziła Toyotę Prius Prime. Kolejne miejsca zajął Chevy Volt i Nissan Leaf. Największe spadki w sprzedaży samochodów elektrycznych na terytorium USA zanotowano wśród modeli BMW oraz Forda – BMW i8, BMW i3 oraz Forda Fusion Energi. Tesla zdobywa przewagę nad konkurencją (zwłaszcza BMW) na skutek sprzedaży bardziej zaawansowanych technologicznie pojazdów. Z kolei Ford Fusion Energi przegrał w rywalizacji na rynku z modelem Prius Prime i Volt. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.