Elektromobilność Sprzedaż samochodów elektrycznych w USA wzrosła o 86 procent 25 sierpnia 2017 Elektromobilność Sprzedaż samochodów elektrycznych w USA wzrosła o 86 procent 25 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2017 roku sprzedaż samochodów elektrycznych w USA wzrosła o 86 procent w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku. Reklama Jak wskazuje portal Clean Technica, odnotowano także wzrost sprzedaży aut o napędzie hybrydowym na poziomie 34 procent. Od stycznia do lipca 2017 roku najczęściej wybieranym pojazdem była Tesla Model S. Na drugim miejscu uplasował się Chevy Bolt, na trzecim Tesla X, która nieznacznie wyprzedziła Toyotę Prius Prime. Kolejne miejsca zajął Chevy Volt i Nissan Leaf. Największe spadki w sprzedaży samochodów elektrycznych na terytorium USA zanotowano wśród modeli BMW oraz Forda – BMW i8, BMW i3 oraz Forda Fusion Energi. Tesla zdobywa przewagę nad konkurencją (zwłaszcza BMW) na skutek sprzedaży bardziej zaawansowanych technologicznie pojazdów. Z kolei Ford Fusion Energi przegrał w rywalizacji na rynku z modelem Prius Prime i Volt. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.