Elektromobilność Sprzedaż samochodów elektrycznych w USA wzrosła o 86 procent 25 sierpnia 2017 Elektromobilność Sprzedaż samochodów elektrycznych w USA wzrosła o 86 procent 25 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2017 roku sprzedaż samochodów elektrycznych w USA wzrosła o 86 procent w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku. Reklama Jak wskazuje portal Clean Technica, odnotowano także wzrost sprzedaży aut o napędzie hybrydowym na poziomie 34 procent. Od stycznia do lipca 2017 roku najczęściej wybieranym pojazdem była Tesla Model S. Na drugim miejscu uplasował się Chevy Bolt, na trzecim Tesla X, która nieznacznie wyprzedziła Toyotę Prius Prime. Kolejne miejsca zajął Chevy Volt i Nissan Leaf. Największe spadki w sprzedaży samochodów elektrycznych na terytorium USA zanotowano wśród modeli BMW oraz Forda – BMW i8, BMW i3 oraz Forda Fusion Energi. Tesla zdobywa przewagę nad konkurencją (zwłaszcza BMW) na skutek sprzedaży bardziej zaawansowanych technologicznie pojazdów. Z kolei Ford Fusion Energi przegrał w rywalizacji na rynku z modelem Prius Prime i Volt. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.