Wiadomości OZE Sprzedaż Tesli w Chinach wzrosła w tym roku o 40% 21 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Sprzedaż Tesli w Chinach wzrosła w tym roku o 40% 21 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Przez pewien czas wydawało się, że chiński rynek jest dla Tesli trudny. Po początkowych problemach z przebiciem się i „powolnej” sprzedaży koncern motoryzacyjny zanotował progres. Potem nastąpił kilkumiesięczny kryzys. Teraz wiadomości znów są pozytywne. Sprzedaż w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 roku wzrosła aż o 40% w porównaniu z poprzednim półroczem. Reklama Sprzedaż Tesli w Chinach ciężko uznać za stabilną. Zależy to od wielu czynników, nie tylko od konkurencji, cen, ale nawet od geopolityki. Gdy w 2017 roku Tesla zarobiła w Chinach ponad 2 mld dolarów, podwajając sprzedaż i rozbudowując infrastrukturę stacji ładowania, wydawało się, że wszystko idzie w dobrą stronę. Potem pojawiły się problemy. Ostatnie wyniki sprzedażowe Tesli W drugiej połowie 2018 roku wybuchła „wojna” handlowa pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami. Okazało się, że ma to bezpośrednie przełożenie na sprzedaż pojazdów elektrycznych Tesli. Pojawiły się doniesienia, że w drugiej połowie roku wyniki sprzedaży znacznie spadły. Sytuacja zmieniła się w 2019 roku. W raporcie ujawniono, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku sprzedaż wzrosła o 40%. Wprowadzenie Tesla Model 3 podniosło sprzedaż na wielu rynkach, jednak dla koncernu najważniejsze poza USA są Norwegia oraz Chiny. Aby umocnić swoją pozycję, Tesla buduje w Szanghaju zakład produkcyjny Gigafactory. To będzie pierwszy obiekt w tym kraju w całości należący do zagranicznego producenta pojazdów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.