Wiadomości OZE Sprzedaż Tesli w Chinach wzrosła w tym roku o 40% 21 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Sprzedaż Tesli w Chinach wzrosła w tym roku o 40% 21 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Przez pewien czas wydawało się, że chiński rynek jest dla Tesli trudny. Po początkowych problemach z przebiciem się i „powolnej” sprzedaży koncern motoryzacyjny zanotował progres. Potem nastąpił kilkumiesięczny kryzys. Teraz wiadomości znów są pozytywne. Sprzedaż w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 roku wzrosła aż o 40% w porównaniu z poprzednim półroczem. Reklama Sprzedaż Tesli w Chinach ciężko uznać za stabilną. Zależy to od wielu czynników, nie tylko od konkurencji, cen, ale nawet od geopolityki. Gdy w 2017 roku Tesla zarobiła w Chinach ponad 2 mld dolarów, podwajając sprzedaż i rozbudowując infrastrukturę stacji ładowania, wydawało się, że wszystko idzie w dobrą stronę. Potem pojawiły się problemy. Ostatnie wyniki sprzedażowe Tesli W drugiej połowie 2018 roku wybuchła „wojna” handlowa pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami. Okazało się, że ma to bezpośrednie przełożenie na sprzedaż pojazdów elektrycznych Tesli. Pojawiły się doniesienia, że w drugiej połowie roku wyniki sprzedaży znacznie spadły. Sytuacja zmieniła się w 2019 roku. W raporcie ujawniono, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku sprzedaż wzrosła o 40%. Wprowadzenie Tesla Model 3 podniosło sprzedaż na wielu rynkach, jednak dla koncernu najważniejsze poza USA są Norwegia oraz Chiny. Aby umocnić swoją pozycję, Tesla buduje w Szanghaju zakład produkcyjny Gigafactory. To będzie pierwszy obiekt w tym kraju w całości należący do zagranicznego producenta pojazdów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.