Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Sprzedaż Tesli w Chinach wzrosła w tym roku o 40%

Sprzedaż Tesli w Chinach wzrosła w tym roku o 40%

Przez pewien czas wydawało się, że chiński rynek jest dla Tesli trudny. Po początkowych problemach z przebiciem się i „powolnej” sprzedaży koncern motoryzacyjny zanotował  progres. Potem nastąpił kilkumiesięczny kryzys. Teraz wiadomości znów są pozytywne. Sprzedaż w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 roku wzrosła aż o 40% w porównaniu z poprzednim półroczem.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Sprzedaż Tesli w Chinach ciężko uznać za stabilną. Zależy to od wielu czynników, nie tylko od konkurencji, cen, ale nawet od geopolityki. Gdy w 2017 roku Tesla zarobiła w Chinach ponad 2 mld dolarów, podwajając sprzedaż i rozbudowując infrastrukturę stacji ładowania, wydawało się, że wszystko idzie w dobrą stronę. Potem pojawiły się problemy.

Ostatnie wyniki sprzedażowe Tesli

W drugiej połowie 2018 roku wybuchła „wojna” handlowa pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami. Okazało się, że ma to bezpośrednie przełożenie na sprzedaż pojazdów elektrycznych  Tesli. Pojawiły się doniesienia, że w drugiej połowie roku wyniki sprzedaży znacznie spadły. Sytuacja zmieniła się w 2019 roku. W raporcie ujawniono, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku sprzedaż wzrosła o 40%.

Wprowadzenie Tesla Model 3 podniosło sprzedaż na wielu rynkach, jednak dla koncernu najważniejsze poza USA są Norwegia oraz Chiny. Aby umocnić swoją pozycję, Tesla buduje w Szanghaju zakład produkcyjny Gigafactory. To będzie pierwszy obiekt w tym kraju w całości należący do zagranicznego producenta pojazdów.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.