Wiadomości OZE Starbucks rezygnuje z jednorazowych, plastikowych słomek do napojów 23 lipca 2018 Wiadomości OZE Starbucks rezygnuje z jednorazowych, plastikowych słomek do napojów 23 lipca 2018 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Sieć kawiarni Starbucks ogłosiła, że w ramach dbania o środowisko naturalne chce zrezygnować z jednorazowych plastikowych słomek. Firma planuje, że do 2020 roku wycofa w ogóle plastikowe słomki z wszystkich swoich 28 tysięcy punktów. Mają one być zastąpione kompostowalnymi słomkami z materiałów naturalnych lub specjalnymi zamknięciami do kubków z dziubkiem, który ułatwia picie. Reklama Zanieczyszczenie plastikiem pochodzącym z jednorazowych produktów to jeden z ważniejszych problemów ostatnich lat. Program Środowiskowy ONZ szacuje, że rocznie do oceanów trafia około osiem milionów ton takich odpadów, co niszczy cały ekosystem mórz i oceanów. Aby zredukować ilość plastikowych śmieci, słomki zostaną: albo zastąpione specjalnymi wieczkami, które wykonane są z plastiku nadającego się do ponownego przetworzenia, albo wykonane z biodegradowalnych materiałów. Nowe pokrywki do napojów zostały już przetestowane w 8000 punktów w Ameryce Północnej i szeregu w krajach azjatyckich. Pierwszy w pełni na nowe elementy przejdzie punkt Starbucksa w Seattle – pojawią się one w II połowie 2018 roku. Dalej przejście realizowane będzie w USA i Europie. Firma planuje zakończyć rewolucję w ciągu dwóch najbliższych lat. „Dla naszych partnerów i klientów to istotny krok milowy, jaki osiągamy na drodze do bardziej zrównoważonych kawiarni”, mówi Kevin Johnson, dyrektor i CEO Starbucksa. Działania kawiarni to nie tylko recyklingowane wieczka i papierowe słomki. W 950 sklepach w Wielkiej Brytanii firma zaczęła pobierać dopłaty za wykorzystanie jednorazowych kubeczków – w ten sposób zachęca się do przyjścia z własnym kubkiem. Jeśli jednak musimy skorzystać z jednorazowego, to firma planuje do 2022 roku produkować je w co najmniej 20% z papieru z odzysku. Niezależnie od tego Starbucks inwestuje w etyczne pozyskiwanie kawy i dba o lokalne społeczności jej producentów. Już 99% pitej w tej sieci kawy pochodzi z etycznych plantacji. Jednakże jak wskazują badania rządowych analityków, ten sektor usług ma jeszcze wiele przed sobą. Jak oszacował parlament brytyjski, rocznie na wysypiskach ląduje 2,5 miliarda kubków po kawie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.