Wiadomości OZE Starbucks rezygnuje z jednorazowych, plastikowych słomek do napojów 23 lipca 2018 Wiadomości OZE Starbucks rezygnuje z jednorazowych, plastikowych słomek do napojów 23 lipca 2018 Przeczytaj także Ekologia Woonerfy – czym są, skąd się wzięły, gdzie można je spotkać? Współczesne miasta przechodzą wiele istotnych zmian, związanych zarówno z chęcią zmniejszenia ich negatywnego wpływu na środowisko, jak również urbanizacyjnej sprawności i łatwości w poruszaniu się. Jedną z tego typu idei jest woonerf – specjalny typ ulicy, która przy okazji jest również deptakiem, parkingiem i miejscem spotkań mieszkańców. Czym dokładnie są woonerfy i w jaki sposób mogą poprawić jakość ruchu w mieście? Fotowoltaika Państwo zasilane w 100% ze słońca? To może być prawdą już w 2050 roku Według analizy badaczy z Australijskiego Uniwersytetu Narodowego, już w połowie tej dekady Indonezja może stać się krajem w całości zasilanym z energii słonecznej. Taka ocena wynika ze stale rozwijającej się ekonomii tego państwa, a także jego korzystnego umiejscowienia geograficznego. Umożliwia ono instalacje wielu wydajnych paneli słonecznych, a także magazynów energii w formie elektrowni szczytowo-pompowych. Sieć kawiarni Starbucks ogłosiła, że w ramach dbania o środowisko naturalne chce zrezygnować z jednorazowych plastikowych słomek. Firma planuje, że do 2020 roku wycofa w ogóle plastikowe słomki z wszystkich swoich 28 tysięcy punktów. Mają one być zastąpione kompostowalnymi słomkami z materiałów naturalnych lub specjalnymi zamknięciami do kubków z dziubkiem, który ułatwia picie. Reklama Zanieczyszczenie plastikiem pochodzącym z jednorazowych produktów to jeden z ważniejszych problemów ostatnich lat. Program Środowiskowy ONZ szacuje, że rocznie do oceanów trafia około osiem milionów ton takich odpadów, co niszczy cały ekosystem mórz i oceanów. Aby zredukować ilość plastikowych śmieci, słomki zostaną: albo zastąpione specjalnymi wieczkami, które wykonane są z plastiku nadającego się do ponownego przetworzenia, albo wykonane z biodegradowalnych materiałów. Nowe pokrywki do napojów zostały już przetestowane w 8000 punktów w Ameryce Północnej i szeregu w krajach azjatyckich. Pierwszy w pełni na nowe elementy przejdzie punkt Starbucksa w Seattle – pojawią się one w II połowie 2018 roku. Dalej przejście realizowane będzie w USA i Europie. Firma planuje zakończyć rewolucję w ciągu dwóch najbliższych lat. „Dla naszych partnerów i klientów to istotny krok milowy, jaki osiągamy na drodze do bardziej zrównoważonych kawiarni”, mówi Kevin Johnson, dyrektor i CEO Starbucksa. Działania kawiarni to nie tylko recyklingowane wieczka i papierowe słomki. W 950 sklepach w Wielkiej Brytanii firma zaczęła pobierać dopłaty za wykorzystanie jednorazowych kubeczków – w ten sposób zachęca się do przyjścia z własnym kubkiem. Jeśli jednak musimy skorzystać z jednorazowego, to firma planuje do 2022 roku produkować je w co najmniej 20% z papieru z odzysku. Niezależnie od tego Starbucks inwestuje w etyczne pozyskiwanie kawy i dba o lokalne społeczności jej producentów. Już 99% pitej w tej sieci kawy pochodzi z etycznych plantacji. Jednakże jak wskazują badania rządowych analityków, ten sektor usług ma jeszcze wiele przed sobą. Jak oszacował parlament brytyjski, rocznie na wysypiskach ląduje 2,5 miliarda kubków po kawie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.