Starbucks rezygnuje z jednorazowych, plastikowych słomek do napojów

Sieć kawiarni Starbucks ogłosiła, że w ramach dbania o środowisko naturalne chce zrezygnować z jednorazowych plastikowych słomek. Firma planuje, że do 2020 roku wycofa w ogóle plastikowe słomki z wszystkich swoich 28 tysięcy punktów. Mają one być zastąpione kompostowalnymi słomkami z materiałów naturalnych lub specjalnymi zamknięciami do kubków z dziubkiem, który ułatwia picie.

 

Zanieczyszczenie plastikiem pochodzącym z jednorazowych produktów to jeden z ważniejszych problemów ostatnich lat. Program Środowiskowy ONZ szacuje, że rocznie do oceanów trafia około osiem milionów ton takich odpadów, co niszczy cały ekosystem mórz i oceanów.

Aby zredukować ilość plastikowych śmieci, słomki zostaną: albo zastąpione specjalnymi wieczkami, które wykonane są z plastiku nadającego się do ponownego przetworzenia, albo wykonane z biodegradowalnych materiałów.

Nowe pokrywki do napojów zostały już przetestowane w 8000 punktów w Ameryce Północnej i szeregu w krajach azjatyckich. Pierwszy w pełni na nowe elementy przejdzie punkt Starbucksa w Seattle – pojawią się one w II połowie 2018 roku. Dalej przejście realizowane będzie w USA i Europie. Firma planuje zakończyć rewolucję w ciągu dwóch najbliższych lat.

„Dla naszych partnerów i klientów to istotny krok milowy, jaki osiągamy na drodze do bardziej zrównoważonych kawiarni”, mówi Kevin Johnson, dyrektor i CEO Starbucksa.

Działania kawiarni to nie tylko recyklingowane wieczka i papierowe słomki. W 950 sklepach w Wielkiej Brytanii firma zaczęła pobierać dopłaty za wykorzystanie jednorazowych kubeczków – w ten sposób zachęca się do przyjścia z własnym kubkiem. Jeśli jednak musimy skorzystać z jednorazowego, to firma planuje do 2022 roku produkować je w co najmniej 20% z papieru z odzysku.

Niezależnie od tego Starbucks inwestuje w etyczne pozyskiwanie kawy i dba o lokalne społeczności jej producentów. Już 99% pitej w tej sieci kawy pochodzi z etycznych plantacji.

Jednakże jak wskazują badania rządowych analityków, ten sektor usług ma jeszcze wiele przed sobą. Jak oszacował parlament brytyjski, rocznie na wysypiskach ląduje 2,5 miliarda kubków po kawie.