Wiadomości OZE Starbucks rezygnuje z jednorazowych, plastikowych słomek do napojów 23 lipca 2018 Wiadomości OZE Starbucks rezygnuje z jednorazowych, plastikowych słomek do napojów 23 lipca 2018 Przeczytaj także Budownictwo Badacze PW sprawdzą samowystarczalność budynku swojej uczelni Nowy projekt naukowców z Politechniki Warszawskiej to badanie efektywności energetycznej budynków “na żywym organizmie”. Obiekt, który będzie służył jako modelowa budowla, nie powstał bowiem specjalnie na potrzeby projektu. Zespół z PW zbada potencjał samowystarczalności energetycznej budynku, który na co dzień służy setkom studentów i wykładowców – chodzi o siedzibę Wydziału Inżynierii Materiałowej PW. Ochrona środowiska Co robi szara plama na Bałtyku? Wczoraj, tj. we wtorek 12 marca, niemiecka policja wodna wykryła ogromną, tajemniczą plamę na Bałtyku. Na ten moment nie wiadomo, co jest przyczyną powstania zanieczyszczenia. Śledztwo w tej sprawie trwa. Sieć kawiarni Starbucks ogłosiła, że w ramach dbania o środowisko naturalne chce zrezygnować z jednorazowych plastikowych słomek. Firma planuje, że do 2020 roku wycofa w ogóle plastikowe słomki z wszystkich swoich 28 tysięcy punktów. Mają one być zastąpione kompostowalnymi słomkami z materiałów naturalnych lub specjalnymi zamknięciami do kubków z dziubkiem, który ułatwia picie. Reklama Zanieczyszczenie plastikiem pochodzącym z jednorazowych produktów to jeden z ważniejszych problemów ostatnich lat. Program Środowiskowy ONZ szacuje, że rocznie do oceanów trafia około osiem milionów ton takich odpadów, co niszczy cały ekosystem mórz i oceanów. Aby zredukować ilość plastikowych śmieci, słomki zostaną: albo zastąpione specjalnymi wieczkami, które wykonane są z plastiku nadającego się do ponownego przetworzenia, albo wykonane z biodegradowalnych materiałów. Nowe pokrywki do napojów zostały już przetestowane w 8000 punktów w Ameryce Północnej i szeregu w krajach azjatyckich. Pierwszy w pełni na nowe elementy przejdzie punkt Starbucksa w Seattle – pojawią się one w II połowie 2018 roku. Dalej przejście realizowane będzie w USA i Europie. Firma planuje zakończyć rewolucję w ciągu dwóch najbliższych lat. „Dla naszych partnerów i klientów to istotny krok milowy, jaki osiągamy na drodze do bardziej zrównoważonych kawiarni”, mówi Kevin Johnson, dyrektor i CEO Starbucksa. Działania kawiarni to nie tylko recyklingowane wieczka i papierowe słomki. W 950 sklepach w Wielkiej Brytanii firma zaczęła pobierać dopłaty za wykorzystanie jednorazowych kubeczków – w ten sposób zachęca się do przyjścia z własnym kubkiem. Jeśli jednak musimy skorzystać z jednorazowego, to firma planuje do 2022 roku produkować je w co najmniej 20% z papieru z odzysku. Niezależnie od tego Starbucks inwestuje w etyczne pozyskiwanie kawy i dba o lokalne społeczności jej producentów. Już 99% pitej w tej sieci kawy pochodzi z etycznych plantacji. Jednakże jak wskazują badania rządowych analityków, ten sektor usług ma jeszcze wiele przed sobą. Jak oszacował parlament brytyjski, rocznie na wysypiskach ląduje 2,5 miliarda kubków po kawie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.