Świat Szwajcarskie biuro podróży stworzy „rating ekologiczności” 12 grudnia 2019 Świat Szwajcarskie biuro podróży stworzy „rating ekologiczności” 12 grudnia 2019 Przeczytaj także Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Jak donosi portal branżowy Travel Talk, szwajcarskie biuro podróży Bentour chce stworzyć katalog, w którym wskazywać będzie przewoźników, których oferty są najbardziej przyjazne dla klimatu. W wykazie zawarte zostaną przekazane od nich oficjalne dane. Reklama Zdaniem Deniza Ugura, prezesa biura podróży Bentour, branża turystyczna nie może uciekać od problematyki ochrony środowiska. Dlatego, aby wspierać przewoźników lotniczych, którzy w swojej strategii uwzględniają ochronę środowiska, stworzy specjalny rating, na podstawie którego podróżni będą mogli wybierać najbardziej ekologicznych przewoźników. Jak twierdzi, rezygnacja z wyjazdów nie stanowi rozwiązania, bo podróże pozwalają budować relacje międzyludzkie. W specjalnym katalogu zawarte zostaną informację, które linie lotnicze w najbardziej efektywny sposób wykorzystują paliwo. Przy opisie każdej z nich podanie zostanie także średnie zużycie w przeliczeniu na pasażera. – Wykorzystamy dane podawane oficjalnie przez przewoźników – podkreśla Ugur. – Zależy mi na twardych danych. Certyfikaty potwierdzające kompensację czy inne tego typu sprawy nie interesują mnie – dodaje. Sieć sprzedaży zestawienie takie otrzyma prawdopodobnie już na początku przyszłego roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.