Świat Szwajcarskie biuro podróży stworzy „rating ekologiczności” 12 grudnia 2019 Świat Szwajcarskie biuro podróży stworzy „rating ekologiczności” 12 grudnia 2019 Przeczytaj także Ochrona środowiska Co robi szara plama na Bałtyku? Wczoraj, tj. we wtorek 12 marca, niemiecka policja wodna wykryła ogromną, tajemniczą plamę na Bałtyku. Na ten moment nie wiadomo, co jest przyczyną powstania zanieczyszczenia. Śledztwo w tej sprawie trwa. Świat Woda na ścianach i spanie pod parasolem. Tak wygląda 100% wilgotności powietrza w Hong Kongu Mieszkańcy Hong Kongu we wtorek 5 marca nie mieli przyjemnej pobudki. Część z nich obudziła… kapiąca na łóżko woda. Powodem nie były jednak przeciekające dachy czy usterki w kanalizacji u sąsiada z piętra wyżej, a wyjątkowo wysoka względna wilgotność powietrza, która w pewnym momencie doszła do 100%. Jak donosi portal branżowy Travel Talk, szwajcarskie biuro podróży Bentour chce stworzyć katalog, w którym wskazywać będzie przewoźników, których oferty są najbardziej przyjazne dla klimatu. W wykazie zawarte zostaną przekazane od nich oficjalne dane. Reklama Zdaniem Deniza Ugura, prezesa biura podróży Bentour, branża turystyczna nie może uciekać od problematyki ochrony środowiska. Dlatego, aby wspierać przewoźników lotniczych, którzy w swojej strategii uwzględniają ochronę środowiska, stworzy specjalny rating, na podstawie którego podróżni będą mogli wybierać najbardziej ekologicznych przewoźników. Jak twierdzi, rezygnacja z wyjazdów nie stanowi rozwiązania, bo podróże pozwalają budować relacje międzyludzkie. W specjalnym katalogu zawarte zostaną informację, które linie lotnicze w najbardziej efektywny sposób wykorzystują paliwo. Przy opisie każdej z nich podanie zostanie także średnie zużycie w przeliczeniu na pasażera. – Wykorzystamy dane podawane oficjalnie przez przewoźników – podkreśla Ugur. – Zależy mi na twardych danych. Certyfikaty potwierdzające kompensację czy inne tego typu sprawy nie interesują mnie – dodaje. Sieć sprzedaży zestawienie takie otrzyma prawdopodobnie już na początku przyszłego roku. Reklama Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.