Elektromobilność Szwajcarzy zaprojektowali trójkołowy elektryk przyszłości. Produkcja ruszy za rok 23 sierpnia 2018 Elektromobilność Szwajcarzy zaprojektowali trójkołowy elektryk przyszłości. Produkcja ruszy za rok 23 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w szwajcarskim Zurychu został opracowany innowacyjny pojazd elektryczny, który jest odpowiedzią Szwajcarów na zmieniające się potrzeby komunikacyjne w miastach. Firma BiCar AG stworzyła trójkołowy pojazd elektryczny, który niebawem będzie można kupić. Reklama Projektem zafascynowany jest prywatny inwestor Urs Horat, założyciel Compona Ag. “BiCar jest właściwym rozwiązaniem na krótkie dystanse, a do tego współczynnik zabawy podczas jazdy nim jest bardzo wysoki”, wyjaśnił inwestor. Entuzjastycznie nastawieni są także inni inwestorzy, który zamierzają wypuścić pierwsze trójkołowe pojazdy na rynek jeszcze w 2019 roku. BiCar to według Szwajcarów pojazd przyszłości, który sprawdzi się do komunikacji miejskiej bardziej, niż tradycyjne pojazdy. Projekt został zaprezentowany 3 lata temu w 2015 roku. Jest to specyficzny projekt pojazdu, który można umieścić pomiędzy elektrycznym rowerem, skuterem a tradycyjnym samochodem. Jest to trójkołowy pojazd przystosowany do prędkości do 45 km/h. Zaletą jest jego kompaktowość, która przyda się podczas parkowania na małych parkingach miejskich – pojazd jest 9 razy mniejszy od tradycyjnego samochodu. VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=7SxBgD0ddeY&index=9&list=PLDFhKssgqO0uC28jkXmanXdQJbhqgvN_k&t=0s Obecnie projekt jest dalej rozwijany przez sześciu inżynierów oraz projektantów przemysłowych współpracujących ze wcześniej wspomnianą uczelnią w Szwajcarii. Obecnie głównym celem jest przystosowanie specyfikacji pojazdy do prawodawstwa UE, gdyż początkowo pojazd będzie sprzedawany tylko na rynku w Szwajcarii i w Europie. Źródło: shareyourcar.com, electrive.com, Hans-Jörg Dennig Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.