Elektromobilność Szwajcarzy zaprojektowali trójkołowy elektryk przyszłości. Produkcja ruszy za rok 23 sierpnia 2018 Elektromobilność Szwajcarzy zaprojektowali trójkołowy elektryk przyszłości. Produkcja ruszy za rok 23 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Co piąty nowy samochód na świecie jest elektryczny. Rewolucja na kołach przyspiesza – ale nie wszędzie W 2024 roku sprzedaż aut elektrycznych przekroczyła 17 milionów sztuk. To nie są już dane z działu „innowacje”, ale brutalna rzeczywistość motoryzacyjna: elektryki masowo wyjeżdżają z salonów. Jak wynika z raportu Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), aż 1 na 5 nowo zarejestrowanych pojazdów na świecie to EV. Tyle tylko, że tempo tej rewolucji – choć nieodwracalne – jest bardzo nierówne. Elektromobilność Tesla czy BYD – która technologia baterii wygrywa? Sprawdź analizę niemieckich naukowców Producenci aut elektrycznych niechętnie dzielą się szczegółowymi informacjami o zastosowanych technologiach. Grupa niemieckich naukowców z Politechniki w Akwizgranie wzięła sprawy w swoje ręce. Porównali ze sobą baterie zastosowane w autach amerykańskiego koncernu Tesla oraz chińskiego – BYD. Na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w szwajcarskim Zurychu został opracowany innowacyjny pojazd elektryczny, który jest odpowiedzią Szwajcarów na zmieniające się potrzeby komunikacyjne w miastach. Firma BiCar AG stworzyła trójkołowy pojazd elektryczny, który niebawem będzie można kupić. Reklama Projektem zafascynowany jest prywatny inwestor Urs Horat, założyciel Compona Ag. “BiCar jest właściwym rozwiązaniem na krótkie dystanse, a do tego współczynnik zabawy podczas jazdy nim jest bardzo wysoki”, wyjaśnił inwestor. Entuzjastycznie nastawieni są także inni inwestorzy, który zamierzają wypuścić pierwsze trójkołowe pojazdy na rynek jeszcze w 2019 roku. BiCar to według Szwajcarów pojazd przyszłości, który sprawdzi się do komunikacji miejskiej bardziej, niż tradycyjne pojazdy. Projekt został zaprezentowany 3 lata temu w 2015 roku. Jest to specyficzny projekt pojazdu, który można umieścić pomiędzy elektrycznym rowerem, skuterem a tradycyjnym samochodem. Jest to trójkołowy pojazd przystosowany do prędkości do 45 km/h. Zaletą jest jego kompaktowość, która przyda się podczas parkowania na małych parkingach miejskich – pojazd jest 9 razy mniejszy od tradycyjnego samochodu. VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=7SxBgD0ddeY&index=9&list=PLDFhKssgqO0uC28jkXmanXdQJbhqgvN_k&t=0s Obecnie projekt jest dalej rozwijany przez sześciu inżynierów oraz projektantów przemysłowych współpracujących ze wcześniej wspomnianą uczelnią w Szwajcarii. Obecnie głównym celem jest przystosowanie specyfikacji pojazdy do prawodawstwa UE, gdyż początkowo pojazd będzie sprzedawany tylko na rynku w Szwajcarii i w Europie. Źródło: shareyourcar.com, electrive.com, Hans-Jörg Dennig Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.