Elektromobilność Taycanem po Europie – rusza eRajd 04 sierpnia 2020 Elektromobilność Taycanem po Europie – rusza eRajd 04 sierpnia 2020 Przeczytaj także Polska To pierwszy taki ciągnik w Polsce. Obrobi pole… bez kierowcy Na polach uprawnych w okolicach Głubczyc (woj. opolskie) zobaczyć można nietypowy pojazd, wyciągnięty żywcem z filmów science-fiction. Urządzenie to ciągnik na gąsienicach, który jednak… nie posiada kabiny dla kierowcy. Wyprodukowany przez holenderską firmę AgXeed pojazd całkowicie samodzielnie porusza się po polu. Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Dziś rusza eRajd portalu WysokieNapięcie.pl. Redakcja od 3 lat obserwuje zachodzące zmiany w europejskiej elektromobilności. Co jest celem tegorocznej elektropodróży? Reklama Spis treści 3. edycja eRajdu – dokąd tym razem?Kto jest patronem eRajdu?NexityStacja Paliw Alternatywnych Ekoen Za kółkiem Taycana 3. edycja eRajdu – dokąd tym razem? Pierwszy eRajd odbył się dwa lata temu. Wtedy redaktorzy portalu pojechali Nissanem Leaf do najbardziej wysuniętej na północ drogi kontynentalnej, na półwysep Nordkapp. W zeszłym roku prowadząc Audi e-Tron, dojechali na odbywającą się w Lyonie największą konferencję o elektromobilności EVS32. W tym roku celem będzie najdalej wysunięty na zachód teren kontynentalnej Europy, czyli półwysep Cabo da Roca w Portugalii. Kto jest patronem eRajdu? eRajd ma za sobą patronów, którzy wspierają polski rynek elektromobilności i chcą aktywnie go rozwijać. Największym z nich jest PKN Orlen, który stopniowo przekształca się w multienergetyczny koncern. Wymienić należy też Polską Izbę Rozwoju Elektromobilności, firmę z branży fotowoltaicznej R.POWER oraz amerykański serwis CleanTechnica. Oprócz nich warto także przedstawić dwóch graczy bezpośrednio z branży. Nexity Marka działa z myślą o energetyce rozproszonej połączonej z elektromobilnością. Swoją ofertę kieruje zarówno do właścicieli samochodów elektrycznych jak i osób, które chcąc posiadać i udostępniać ładowarki. Dla tych pierwszych przewidziała możliwość zdobycia dostępu do punktów ładowania w 21 krajach. Dla drugich zaś proponuje intuicyjne i skuteczne rozwiązania w zarządzaniu działaniem stacji. Stacja Paliw Alternatywnych Ekoen Ekoen skupia się na infrastrukturze. Firma rozbudowuje sieć własnych stacji z dużą ilością punktów ładowania. Dodatkowo mają one funkcję szybkiego ładowania. Ekoen chce zapewnić swoim klientom poświęcenie jak najmniej czasu przy ładowaniu elektrycznego samochodu. Za kółkiem Taycana Trasa do Cabo da Roca ma być podróżą przez kraje, które wdrażają różnorodne rozwiązania dla elektromobilności. Redaktorzy chcą sprawdzić dostępność oraz sprawność stacji ładowania, oraz zobaczyć, jak różne firmy, w tym także polskie, zdobywają i modyfikują europejski rynek. Redaktorzy Wysokiego Napięcia mają do przejechania ponad 3300 km w jedną stronę. Ich podróż odbędzie się za kółkiem jednego z najszybszych samochodów elektrycznych – Porsche Taycan. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.