Taycanem po Europie – rusza eRajd

Dziś rusza eRajd portalu WysokieNapięcie.pl. Redakcja od 3 lat obserwuje zachodzące zmiany w europejskiej elektromobilności. Co jest celem tegorocznej elektropodróży?

3. edycja eRajdu – dokąd tym razem?

Pierwszy eRajd odbył się dwa lata temu. Wtedy redaktorzy portalu pojechali Nissanem Leaf do najbardziej wysuniętej na północ drogi kontynentalnej, na półwysep Nordkapp. W zeszłym roku prowadząc Audi e-Tron, dojechali na odbywającą się w Lyonie największą konferencję o elektromobilności EVS32. W tym roku celem będzie najdalej wysunięty na zachód teren kontynentalnej Europy, czyli półwysep Cabo da Roca w Portugalii.

Fotowoltaika od Columbus Energy

Kto jest patronem eRajdu?

eRajd ma za sobą patronów, którzy wspierają polski rynek elektromobilności i chcą aktywnie go rozwijać. Największym z nich jest PKN Orlen, który stopniowo przekształca się w multienergetyczny koncern. Wymienić należy też Polską Izbę Rozwoju Elektromobilności, firmę z branży fotowoltaicznej R.POWER oraz amerykański serwis CleanTechnica. Oprócz nich warto także przedstawić dwóch graczy bezpośrednio z branży.

Nexity

Marka działa z myślą o energetyce rozproszonej połączonej z elektromobilnością. Swoją ofertę kieruje zarówno do właścicieli samochodów elektrycznych jak i osób, które chcąc posiadać i udostępniać ładowarki. Dla tych pierwszych przewidziała możliwość zdobycia dostępu do punktów ładowania w 21 krajach. Dla drugich zaś proponuje intuicyjne i skuteczne rozwiązania w zarządzaniu działaniem stacji.

Stacja Paliw Alternatywnych Ekoen 

Ekoen skupia się na infrastrukturze. Firma rozbudowuje sieć własnych stacji z dużą ilością punktów ładowania. Dodatkowo mają one funkcję szybkiego ładowania. Ekoen chce zapewnić swoim klientom poświęcenie jak najmniej czasu przy ładowaniu elektrycznego samochodu. 

Za kółkiem Taycana

Trasa do Cabo da Roca ma być podróżą przez kraje, które wdrażają różnorodne rozwiązania dla elektromobilności. Redaktorzy chcą sprawdzić dostępność oraz sprawność stacji ładowania, oraz zobaczyć, jak różne firmy, w tym także polskie, zdobywają i modyfikują europejski rynek. Redaktorzy Wysokiego Napięcia mają do przejechania ponad 3300 km w jedną stronę. Ich podróż odbędzie się za kółkiem jednego z najszybszych samochodów elektrycznych – Porsche Taycan.