Wiadomości OZE Tesla intensyfikuje rozwój infrastruktury produkcyjnej i usługowej 13 listopada 2018 Wiadomości OZE Tesla intensyfikuje rozwój infrastruktury produkcyjnej i usługowej 13 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Po odnotowaniu zysku w trzecim kwartale bieżącego roku Tesla złożyła do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd raport uzupełniający. Najnowsze plany przedsiębiorstwa motoryzacyjnego koncentrują się na dalszym rozwoju, szczególnie w obszarach infrastruktury produkcyjnej i usługowej. Reklama Wygląda na to, że Tesla wraca do formy, a inwestorzy są zadowoleni z wyników z ostatnich 3 kwartałów tego roku. Jednocześnie firma twierdzi, że dąży do większej „efektywności kapitałowej„, szczególnie w swojej fabryce samochodów elektrycznych w Fremont w Kalifornii, gdzie powstaje Model 3. W oficjalnym raporcie firmy możemy przeczytać: „W 2019 r. spodziewamy się dalszego zwiększania wskaźnika produkcji Modelu 3 w naszej fabryce w Fremont, przy jednoczesnym ograniczeniu dodatkowych nakładów inwestycyjnych. Kontynuując rozbudowę istniejących mocy produkcyjnych, wprowadzając nowe produkty, rozbudowując sklepy detaliczne, centra serwisowe, mobilne serwisy naprawcze i sieć doładowań, będziemy nadal wykorzystywać nasze rosnące doświadczenie i wiedzę z poprzednich i obecnych platform produktowych.” Innymi słowy, Tesla chce rozsądniej rozdysponować swoje pieniądze. Jednocześnie firma jest gotowa wydać od 2,5 do 3 miliardów na swoje nowe gigafabryki, w których będą produkowane między innymi baterie litowo-jonowe. Poza zwiększeniem zdolności produkcyjnych zarówno samochodów elektrycznych, jak i akumulatorów oraz ogniw akumulatorowych, Tesla chce poprawić swoją sieć usług. CEO Elon Musk ogłosił na Twitterze ekspansję na nowe regiony świata. Ma on nadzieję na: „częściową obecność w Indiach, Afryce i Ameryce Południowej pod koniec przyszłego roku, i szerszą ekspansję w 2020 roku„. Co więcej, Musk powiedział, że wezwał również zespoły serwisowe do rozszerzenia swoich istniejących lokalizacji na wszystkie regiony Ameryki Północnej, Europy Wschodniej, Chin i Japonii do końca przyszłego roku. Tymczasem Europa nadal oczekuje wprowadzenia Modelu 3. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.