Wiadomości OZE Tesla podejmuje ryzykowne kroki w ramach przygotowania do produkcji Modelu 3 03 czerwca 2017 Wiadomości OZE Tesla podejmuje ryzykowne kroki w ramach przygotowania do produkcji Modelu 3 03 czerwca 2017 Przeczytaj także OZE Chiny pionierem energii odnawialnej. 230 GW mocy z OZE w Państwie Środka do końca roku Zgodnie z przewidywaniami globalnej grupy badawczej i konsultingowej Wood Mackenzie, Chiny w 2023 roku zainstalują 230 GW mocy w fotowoltaice i elektrowniach wiatrowych. Osiągnięcie tego wyniku tylko umacnia pozycję Państwa Środka jako globalnego lidera OZE. Eko styl życia To największy system kaucyjny na świecie! Czy Rumunia stanie się recyklingowym rajem? W czwartek 30 listopada w Rumunii uruchomiono największy na świecie krajowy system kaucyjny. Obejmuje on prawie 80 000 punktów zbiórki i umożliwia zwrot plastikowych, szklanych i metalowych opakowań na napoje o pojemności do 3 litrów. Dzięki zintegrowanemu systemowi informatycznemu, cała operacja może przebiegać sprawnie i z korzyścią dla obywateli. Rumunia to 13 europejski kraj, który wdrożył system kaucyjny. Tesla robi wszystko, żeby nowy sedan w ich ofercie – Model 3 – opuścił jak najszybciej linię produkcyjną. W ramach tego pośpiechu firma gotowa jest do podejmowania całkiem ryzykownych kroków, aby zdążyć do planowanej premiery auta we wrześniu tego roku. Reklama Jednym z kroków jakie podjęła Tesla jest ominięcie fazy testów dla linii produkcyjnej, dzięki czemu obecnie instalowane tam maszyny nie będą prototypami, a już sprzętem produkcyjnym. Pozwala to przyspieszyć uruchomienie produkcji, ale też pozwala na zmniejszenie kosztów instalacji systemów produkcyjnych. Z takim krokiem związany jest jednakże spore ryzyko – wprowadzanie jakichkolwiek zmian w gotowym już, produkcyjnym osprzęcie, będzie o wiele bardziej problematyczne i kosztowne, niż poprawianie detali w prototypach. Reklama W przeszłości Tesla miała szereg problemów z jakością produkowanych przez siebie aut, jak każdy producent aut. Firma w szczególności musiała poprawiać jakość w zakresie układu kierowniczego, owiewek czy niepoprawnie funkcjonujących zapadek drzwi. Wszystkie te problemy wymagały napraw w jeżdżących już autach. Jak zwracał uwagę CEO Tesli, Elon Musk, „Wykorzystanie zaawansowanych systemów modelowania i technik analitycznych możemy pominąć produkcję bety samochodu”. Wersją beta Musk nazywa preprodukcyjne prototypy samochodu z wykorzystaniem jeszcze nie finalnej wersji osprzętu linii produkcyjnej. To właśnie z tej bety zrezygnować chce firma. Stawka jest ogromna. Im szybciej Tesla wypuści na rynek Model 3, tym szybciej będzie możliwe zebranie ogromnych zysków, jakie przynieść ma auto – cieszyć się ono ma sporym zainteresowaniem na rynku. Samochód wyceniany jest na około 35 tysięcy dolarów w wersji podstawowej, co powoduje, że wiele osób zainteresowanych będzie jego zakupem. Sporo ludzi już wpłaciło zaliczki na poczet zakupu nowej Tesli. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.