Elektromobilność Tesla: produkcja Modelu 3 przyspieszyła 18 czerwca 2018 Elektromobilność Tesla: produkcja Modelu 3 przyspieszyła 18 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Elon Musk potwierdził, że produkcja Modelu 3 znacząco przyspieszyła, co pokazuje, że usprawnienie linii produkcyjnych przyniosło sukces. Obecnie Tesla jest w stanie wyprodukować 3,5 tys. aut tygodniowo. Wynik ten ma być jednak zwiększony do 5 tys. Reklama Tesla od 2017 roku stara się poprawić efektywność swoich fabryk. Jak zapowiedział Musk, firma zacznie przynosić zyski pod warunkiem, że będzie w stanie produkować 5 tys. egzemplarzy tygodniowo. Taki cel był wyznaczony na koniec zeszłego roku, ale kilkakrotnie jego realizacja w czasie była przesuwana. Musk powiedział, że proces usprawniania linii produkcyjnej wymagał nawet ich zamknięcia i był dla firmy niezwykle wymagający. Przyznał również, że zbytnia automatyzacja produkcji Modelu 3 nie przełożyła się na szybkość wykonania pojedynczego egzemplarza auta. Natomiast pierwszy kwartał tego roku pokazał, że nauka na własnych błędach w końcu przyniosła sukces. Obecnie firma jest w stanie wyprodukować 3,5 tysiąca aut tygodniowo, czyli 500 aut dziennie. Sceptycy marki uważają, że Tesla nie będzie wstanie jeszcze bardziej podnieść swojej efektywności, a nawet, jak się jej to uda, to trudne może okazać się utrzymanie takiego poziomu produkcji. Musk wbrew tym opiniom zakłada, że do lipca uda się przyspieszyć i z taśm produkcyjnych tygodniowo zjedzie 5 tysięcy Modelu 3. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.