Elektromobilność Tesla z dostawami baterii od LG Chem 02 września 2019 Elektromobilność Tesla z dostawami baterii od LG Chem 02 września 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Tesla planuje zakup akumulatorów od LG Chem do produkcji samochodów elektrycznych w Chinach. Agencje medialne powołują się na wewnętrzne źródła potwierdzające transakcję, która miałaby wpływ zarówno na produkcję Modelu 3, jak i na przyszłego Modelu Y. Reklama Źródła Bloomberga i Reutersa podają, że dostawa baterii będzie ograniczona do pojazdów produkowanych w fabryce Gigafactory 3 w pobliżu Szanghaju. Transakcja będzie ważnym krokiem w rozwoju Tesli, która do tej pory współpracowała wyłącznie z Panasonic. Reuters podaje, że według zdobytych informacji LG Chem zgodził się już dostarczyć baterie do chińskiej fabryki Tesli. Jednak nie podano żadnych szczegółów. LG Chem obecnie produkuje płaskie ogniwa typu pouch, jednak na potrzeby Tesli dostarczy ogniwa o strukturze cylindrycznej – ogniwa 2170 (21 milimetrów średnicy i 70 milimetrów długości), które są wykorzystywane w Modelu 3. Według nieoficjalnych informacji początkowo Tesla wykorzysta baterie od Panasonic, żeby później zastąpić je lokalnie produkowanymi ogniwami od LG Chem. Kalifornijska firma planuje również współpracę z chińskim Contemporary Amperex Technology. Źródło: electrive.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.