Elektromobilność Tesli będzie ciężko na rynku chińskim 19 marca 2019 Elektromobilność Tesli będzie ciężko na rynku chińskim 19 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Tesla zaprezentowała Model Y – kompaktowy SUV elektryczny w przystępnej cenie. Tymczasem po chińskich drogach już jeżdżą niedrogie elektryczne SUV-y. Amerykańskiemu gigantowi ciężko będzie więc zawalczyć o ten rynek. Reklama Dostępne już na chińskim rynku modele Tesli, czyli S i X, mają początkowe ceny sięgające 700 tys. juanów, czyli równowartości 115 tys. dolarów. To zdecydowanie wyższe kwoty, niż oferta Tesli na inne rynki. Podczas gdy cena Modelu Y na chińskim rynku będzie się zaczynała prawdopodobnie od 67 tys. dolarów, Chiny dysponują rodzimymi modelami SUV-ów za… mniej niż połowę tej kwoty. BYD, najlepiej sprzedająca się marka samochodów elektrycznych w Chinach w 2018 r., oferuje Song, elektryczny model SUV-a wyposażony w akumulator zapewniający zasięg do 400 km. Cena początkowa to równowartość około 28 tys. dolarów. Sprzedaż tego modelu sięgnęła w 2018 roku 33 tys. sztuk. Z kolei państwowy producent, BJEV, oferuje model EX5, którego ceny są jeszcze niższe. Podobnie jest w przypadku modelu Great Wall ORAiQ i Xiaopeng G3. Nawet w segmencie luksusowym Tesla ma już do czynienia z poważną konkurencją ze strony rodzimych marek chińskich. Siedmiomiejscowy SUV ES8 NIO był najlepiej sprzedającym się luksusowym SUV-em w grudniu, a w całym 2018 roku sprzedało się ponad 11 tys. samego tylko tego modelu, podczas gdy Tesla sprzedała w Chinach łącznie około 16 tys. aut. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.