Elektromobilność Tesli będzie ciężko na rynku chińskim 19 marca 2019 Elektromobilność Tesli będzie ciężko na rynku chińskim 19 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Tesla zaprezentowała Model Y – kompaktowy SUV elektryczny w przystępnej cenie. Tymczasem po chińskich drogach już jeżdżą niedrogie elektryczne SUV-y. Amerykańskiemu gigantowi ciężko będzie więc zawalczyć o ten rynek. Reklama Dostępne już na chińskim rynku modele Tesli, czyli S i X, mają początkowe ceny sięgające 700 tys. juanów, czyli równowartości 115 tys. dolarów. To zdecydowanie wyższe kwoty, niż oferta Tesli na inne rynki. Podczas gdy cena Modelu Y na chińskim rynku będzie się zaczynała prawdopodobnie od 67 tys. dolarów, Chiny dysponują rodzimymi modelami SUV-ów za… mniej niż połowę tej kwoty. BYD, najlepiej sprzedająca się marka samochodów elektrycznych w Chinach w 2018 r., oferuje Song, elektryczny model SUV-a wyposażony w akumulator zapewniający zasięg do 400 km. Cena początkowa to równowartość około 28 tys. dolarów. Sprzedaż tego modelu sięgnęła w 2018 roku 33 tys. sztuk. Z kolei państwowy producent, BJEV, oferuje model EX5, którego ceny są jeszcze niższe. Podobnie jest w przypadku modelu Great Wall ORAiQ i Xiaopeng G3. Nawet w segmencie luksusowym Tesla ma już do czynienia z poważną konkurencją ze strony rodzimych marek chińskich. Siedmiomiejscowy SUV ES8 NIO był najlepiej sprzedającym się luksusowym SUV-em w grudniu, a w całym 2018 roku sprzedało się ponad 11 tys. samego tylko tego modelu, podczas gdy Tesla sprzedała w Chinach łącznie około 16 tys. aut. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.