Elektromobilność Tesli będzie ciężko na rynku chińskim 19 marca 2019 Elektromobilność Tesli będzie ciężko na rynku chińskim 19 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Tesla zaprezentowała Model Y – kompaktowy SUV elektryczny w przystępnej cenie. Tymczasem po chińskich drogach już jeżdżą niedrogie elektryczne SUV-y. Amerykańskiemu gigantowi ciężko będzie więc zawalczyć o ten rynek. Reklama Dostępne już na chińskim rynku modele Tesli, czyli S i X, mają początkowe ceny sięgające 700 tys. juanów, czyli równowartości 115 tys. dolarów. To zdecydowanie wyższe kwoty, niż oferta Tesli na inne rynki. Podczas gdy cena Modelu Y na chińskim rynku będzie się zaczynała prawdopodobnie od 67 tys. dolarów, Chiny dysponują rodzimymi modelami SUV-ów za… mniej niż połowę tej kwoty. BYD, najlepiej sprzedająca się marka samochodów elektrycznych w Chinach w 2018 r., oferuje Song, elektryczny model SUV-a wyposażony w akumulator zapewniający zasięg do 400 km. Cena początkowa to równowartość około 28 tys. dolarów. Sprzedaż tego modelu sięgnęła w 2018 roku 33 tys. sztuk. Z kolei państwowy producent, BJEV, oferuje model EX5, którego ceny są jeszcze niższe. Podobnie jest w przypadku modelu Great Wall ORAiQ i Xiaopeng G3. Nawet w segmencie luksusowym Tesla ma już do czynienia z poważną konkurencją ze strony rodzimych marek chińskich. Siedmiomiejscowy SUV ES8 NIO był najlepiej sprzedającym się luksusowym SUV-em w grudniu, a w całym 2018 roku sprzedało się ponad 11 tys. samego tylko tego modelu, podczas gdy Tesla sprzedała w Chinach łącznie około 16 tys. aut. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.