Elektromobilność Tesli będzie ciężko na rynku chińskim19 marca 2019Przeczytaj także Elektromobilność Czy to ptak, czy to samolot? Nie, to jetpack! Wizja transportu przyszłości według speców od podniebnej mobilności i Tima Drapera, inwestora z Doliny Krzemowej, który zasilał przedsięwzięcia Elona Muska, czy przedsiębiorstwa kosmicznego SpaceX, to jetpack i latający motor. Czy to tylko futurystyczna bajka, a może realny obraz przyszłości? Elektromobilność Autobusy elektryczne z Polski trafiły do Berlina Berlińska spółka transportu publicznego Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) otrzymała właśnie ostatnie sztuki elektrycznych autobusów Urbino 12 Electric. Dostawcą elektryków jest polski producent Solaris. Berlin posiada już łącznie 123 elektryczne pojazdy polskiej marki. Tesla zaprezentowała Model Y – kompaktowy SUV elektryczny w przystępnej cenie. Tymczasem po chińskich drogach już jeżdżą niedrogie elektryczne SUV-y. Amerykańskiemu gigantowi ciężko będzie więc zawalczyć o ten rynek.Dostępne już na chińskim rynku modele Tesli, czyli S i X, mają początkowe ceny sięgające 700 tys. juanów, czyli równowartości 115 tys. dolarów. To zdecydowanie wyższe kwoty, niż oferta Tesli na inne rynki. Podczas gdy cena Modelu Y na chińskim rynku będzie się zaczynała prawdopodobnie od 67 tys. dolarów, Chiny dysponują rodzimymi modelami SUV-ów za… mniej niż połowę tej kwoty. BYD, najlepiej sprzedająca się marka samochodów elektrycznych w Chinach w 2018 r., oferuje Song, elektryczny model SUV-a wyposażony w akumulator zapewniający zasięg do 400 km. Cena początkowa to równowartość około 28 tys. dolarów. Sprzedaż tego modelu sięgnęła w 2018 roku 33 tys. sztuk. Z kolei państwowy producent, BJEV, oferuje model EX5, którego ceny są jeszcze niższe. Podobnie jest w przypadku modelu Great Wall ORAiQ i Xiaopeng G3. Nawet w segmencie luksusowym Tesla ma już do czynienia z poważną konkurencją ze strony rodzimych marek chińskich. Siedmiomiejscowy SUV ES8 NIO był najlepiej sprzedającym się luksusowym SUV-em w grudniu, a w całym 2018 roku sprzedało się ponad 11 tys. samego tylko tego modelu, podczas gdy Tesla sprzedała w Chinach łącznie około 16 tys. aut.