Wiadomości OZE TIR-y będą emitować mniejszą ilość CO2? 22 listopada 2017 Wiadomości OZE TIR-y będą emitować mniejszą ilość CO2? 22 listopada 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Dla nikogo nie jest tajemnicą, że bardzo liczne na drogach samochody ciężarowe emitują olbrzymią ilość trujących substancji. Jednak mimo to nikt nie jest obecnie w stanie wyobrazić sobie sprawnie funkcjonującej branży transportowej bez popularnych TIR-ów. Jak więc zmniejszyć rolę samochodów ciężarowych w globalnej emisji szkodliwych związków? Na to pytanie być może odpowiedziała szwedzka Scania, która zaprezentowała nową, zasilaną gazem ziemnym jednostkę napędową do samochodów ciężarowych. Reklama Układ napędowy wyposażono w sześć cylindrów, ma ponadto 12,7 litra pojemności, a jego maksymalna moc to 410 KM i 2000 Nm momentu obrotowego. Nowy silnik mają być stosowany w pojazdach wykorzystywanych w dalekodystansowym transporcie. Dzięki zbliżonym do diesla osiągom nowa jednostka napędowa ma szansę być uwzględniana w budżetach firm transportowych, a jej najważniejszą zaletą jest niższa niż w przypadku diesla emisja CO2. Według Scanii oszczędności wahają się od 15 do 90 procent. Zasięg ciągnika siodłowego napędzanego LNG z naczepą o łącznej wadze 40 ton również jest konkurencyjny, ponieważ bez konieczności tankowania może osiągnąć dystans 1100 kilometrów, jednak przy wykorzystaniu dodatkowego zbiornika odległość ta zostanie automatycznie zwiększona do poziomu 1600 kilometrów. Menadżer produktów zasilanych gazem w Scania Trucks Johan Mühlbach poinformował: „Do tej pory większość silników zasilanych gazem nie osiągała wystarczającej mocy lub ich gama była zbyt wąska, aby były one użyteczne w trudnych przypadkach. W Scanii rozwiązaliśmy ten problem za pomocą własnego silnika, który zapewnia redukcję poziomu emisji CO2, zwiększając jednocześnie zysk klienta”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.