Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

To, co dobre dla biznesu, musi być dobre dla planety

konferencja

To, co dobre dla biznesu, musi być dobre dla planety

Technologia w dobrym klimacie DEMO DAY 2020 – pod taką nazwą odbył się wczoraj interesujący webinar, zrzeszający zarówno wielkiego potentata na rynku elektroniki, jak i mniejsze startupy. Cel był szczytny – wspólna praca dla dobra planety.

Reklama

Organizatorem webinaru było New Economy, które stworzyło warunki do internetowego spotkania. Występujące startupy zaprezentowały swoje pomysły i aplikacje. Utworzono też wirtualny pokój, gdzie można było zadawać prelegentom pytania. Uczestnikami byli także GRID Warszawa, Samsung Electronics Polska oraz Białostocki Park Naukowo-Technologiczny.

Prowadzący webinar nie zapomnieli wspomnieć o wyzwaniu postawionym przez Księcia Williama.

Jego słowa mają zachęcić nas do budowania nowego, czystego świata – powiedziała prowadząca spotkanie.

Jeden z największych producentów elektroniki na świecie jest pomysłodawcą programu Samsung Inkubator, który ma wspierać małe  firmy i startupy w rozkręcaniu swojego biznesu oraz w poszukiwaniu środków finansowych. Grono ekspertów Samsung służy też pomocą i wsparciem merytorycznym. Aby dostać się do programu Samsung, należy spełnić wiele kryteriów, między innymi mieć orientację na rynku, znać swój cel oraz działać zgodnie z założeniami ekosystemu technologicznego marki.

Startupy przełączają się na tryb eko

Podczas spotkania online zaprezentowały się startupy, które weszły do I tury programu Samsung Inkubator w Białymstoku. Celem małych firm jest poszukiwanie rozwiązań, które mają być dostosowane do wyzwań współczesnego świata, czyli mają być użyteczne, pomysłowe oraz ekologiczne. Cele tej misji określone są też w 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ i na nich bazują uczestnicy Inkubatora.

W projektach startupów znalazło się sporo alternatywnych aplikacji. Startup Next Please stworzył platformę do wymiany książek, natomiast Planet Heroes był autorem projektu crowdfunding, zrzeszającego osoby z całego świata, które chcą oczyszczać ze śmieci naszą planetę.

hubTTcsgIQlfiVyF 6DIEP wEYQDJwTGBw2DmKqk2cRNbpnAF SSDaKGKqt2uB3s0J508uLPjPzjTaMu5sS8rSVoMPX5V 14bP DuKqtsnBnzSnincTJ3q NVNQ2eLDXSEQlLOw

Małe firmy miały zrealizować konkretny cel – stworzyc aplikacje, które wpisują się w trendy zero i less waste oraz w inne ekologiczne idee. Jeden ze startupów przedstawił też platformę do wymiany ubrań, z której dochód może trafić na wybrane cele charytatywne lub do oddającego odzież. Twórcy platformy podali, że obecnie  11,5 mln Polaków oddaje używane (lub nowe) ubrania dla potrzebujących.

Samsung dla ludzi i planety

Podczas webinaru mogliśmy wysłuchać krótkiego przemówienia Josepha Kima, dyr. Samsung Electronics Polska. Co dyrektor tej ogromnej firmy chciał przekazać zgromadzonym przed komputerami widzom? Kim mówił o tym, jak ważne jest zaangażowanie każdego z osobna w ochronę planety. 

Polski oddział firmy stara się włączać w różne formy  akcji ekologicznych, Od 2018 roku firma działa w programie UNEP/GRID „Partnerstwo na rzecz środowiska” oraz bierze udział w Światowym Dniu Środowiska.

image 4

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.