Wiadomości OZE Top 2.0 – rower elektryczny z prędkością maksymalną 80km/h 07 czerwca 2019 Wiadomości OZE Top 2.0 – rower elektryczny z prędkością maksymalną 80km/h 07 czerwca 2019 Przeczytaj także Świat Greenpeace grozi bankructwo – gigantyczna kara za protesty przeciwko paliwom kopalnym Greenpeace przegrał sprawę sądową o zniesławienie firmy naftowej Energy Transfer. Organizacja zobowiązana jest do zapłaty grzywny w wysokości prawie 667 milionów dolarów. Przed wyrokiem Greenpeace podkreślał, że przegrana może wiązać się z bankructwem organizacji. Elektromobilność Układ wydechowy w elektrykach. Nowy patent może zapobiegać pożarom aut elektrycznych Koncern Stellantis opublikował nowy wniosek patentowy – firma chce produkować samochody elektryczne z układem wydechowym. Według pomysłodawców rozwiązanie to pozwoli zapobiegać niekontrolowanym pożarom i zwiększy bezpieczeństwo pasażerów. Delfast zaktualizował swój model elektrycznego roweru. Na rynek trafia Top 2.0 – rower elektryczny o sporej mocy silnika i prędkości maksymalnej 80 km/h. Firma twierdzi, że dzięki temu może stanowić on konkurencję nawet dla samochodów. Reklama Pierwsza wersja roweru elektrycznego Delfast – Top wyposażona była w silnik o mocy 3 kW. Nowa została zmodernizowana na wersję o mocy 5 kW. To sprawi, że pojazd będzie w stanie osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie nawet 80 km/h. Delfast deklaruje również, że nowy silnik sprawniej będzie zarządzał poszczególnymi wskaźnikami, np. temperaturą wpływającą na jego wydajność. Poza tym będzie również odporny na kurz oraz wodę, spełniając w ten sposób normy ochrony IP54. Energię do niego dostarczy 72 V akumulator. Na potwierdzenie mocy całego pojazdu producent wrzucił nagranie z testów Top 2.0 bez obciążenia – uzyskana prędkość to 110 km/h. Ze względu na wysoką prędkość maksymalną rower ma także zmienione hamulce hydrauliczne – dodatkowo został wyposażony w podwójne hamulce tarczowe. Delfast podkreśla: – Ta nowa moc wymagała od nas przeprojektowania układu hamulcowego roweru. Aby zapewnić bezpieczeństwo, przeprowadziliśmy serię testów i zainstalowaliśmy niezawodne podwójne hamulce tarczowe na przednim widelcu. Taki system jest instalowany w motocyklach terenowych i sprawdził się w najtrudniejszych warunkach. Ponadto w nowej wersji zmieni się również wyświetlacz – odświeżony wizualnie i wyposażony w lepszą wersję GPS: – Udoskonaliliśmy i udoskonaliliśmy wewnętrzny projekt kontrolera, modyfikując jego oprogramowanie układowe. Teraz zapewnia płynniejszą i bezpieczniejszą pracę silnika. Obecnie cena modelu to około 3 900 dolarów. Do klientów trafi dopiero w czwartym kwartale tego roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.