Elektromobilność Toyota hamuje entuzjazm zwolenników szybkiej elektryfikacji motoryzacji 23 listopada 2017 Elektromobilność Toyota hamuje entuzjazm zwolenników szybkiej elektryfikacji motoryzacji 23 listopada 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. W ostatnich dniach Tesla zaprezentowała światu dwa następne, rewolucyjne modele, które niewątpliwie wyprzedzają konkurencję innowacyjnymi rozwiązaniami. Roadster oraz ciężarowe Semi oferują osiągi lepsze aniżeli spalinowa konkurencja, choć mają napęd elektryczny. Mimo rewolucji, która dzieje się na naszych oczach za sprawą Tesli, nie jest to jeszcze właściwy czas na masową produkcję samochodów elektrycznych – przynajmniej zdaniem japońskiego koncernu Toyota. Takeshi Uchiyamada, jeden z członków zarządu Toyoty, uważa, że technologia potrzebna do produkcji samochodów elektrycznych, które spełniłyby w pełni oczekiwania konsumentów, jest jeszcze zbyt droga. Reklama Napędzane elektrycznie samochody o dużym zasięgu są bardzo drogie, a ich produkcja zajmuje wiele czasu – zauważył Uchiyamada. Należy przyznać, że powyższe spostrzeżenie jest ze wszech miar prawdziwe – samochody elektryczne nie są tanie, więc wciąż pozostają poza zasięgiem bardzo dużego grona osób. Japońskie przedsiębiorstwo nie przekreśla jednak sensu istnienia tego typu pojazdów, a dodatkowo samo angażuje się w projekty, które dążą do popularyzacji elektrycznych środków transportu, a w konsekwencji do zmniejszenia ich cen. Takeshi Uchiyamada powiedział w wywiadzie dla niemieckiej gazety Der Spiegel, że celem Toyoty na następne lata jest opracowanie akumulatorów o większej gęstości, zachowujących przy tym ten sam rozmiar. Gdy ten plan uda się zrealizować, zasięg pojazdów elektrycznych znacząco wzrośnie, a czas ładowania skróci się o połowę. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.