Wiadomości OZE Toyota wzmacnia polskie zakłady w zakresie komponentów hybrydowych 05 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Toyota wzmacnia polskie zakłady w zakresie komponentów hybrydowych 05 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Toyota Motor Manufacturing Poland będzie produkować drugą przekładnię hybrydową (e-CVT) w swoim zakładzie w Wałbrzychu od 2021 roku. Od września tego roku zakład w Jelczu-Laskowicach rozpocznie produkcję silnika benzynowego o pojemności 2.0 litra. Reklama Modernizacja zakładu w Wałbrzychu Zakład Toyoty w Wałbrzychu zostanie zmodernizowany w celu rozpoczęcia produkcji jednego z silników elektrycznych, który jest integralną częścią hybrydowego układu napędowego Toyoty oraz drugą przekładnię bezstopniową CVT. Wartość inwestycji wynosi 300 mln złotych. Hybrydowy model e-CVT składa się z silnika benzynowego i dwóch silników elektrycznych zainstalowanych w pojeździe. – Nasze polskie zakłady stają się coraz bardziej kluczowym ośrodkiem produkcji komponentów zelektryfikowanego układu napędowego dla niskoemisyjnych hybrydowych układów napędowych w Europie – powiedział Eiji Takeichi, prezes Toyota Motor Manufacturing Poland. Toyota zamierza w dużej mierze zlokalizować produkcję komponentów do pojazdów hybrydowych w Europie Sprzedaż pojazdów hybrydowych Toyoty Motor Europe nadal rośnie – osiągając 52% całkowitej sprzedaży w pierwszej połowie tego roku. Polskie zakładu Toyoty zorientowane są na technoligię spalinową. Zarząd japońskiego koncernu planuje rozpocząć produkcję silników benzynowych o pojemności 2,0 litra w swoim zakładzie w Jelczu-Laskowicach od września tego roku. Na początku 2020 roku planowana jest produkcja silników o pojemności 1,5 litra. Łączna wartość inwestycji Toyoty w Wałbrzychu, jak i w Jelczu-Laskowicach, wzrośnie do około 1,2 mld euro. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.