Toyota wzmacnia polskie zakłady w zakresie komponentów hybrydowych

Toyota Motor Manufacturing Poland będzie produkować drugą przekładnię hybrydową (e-CVT) w swoim zakładzie w Wałbrzychu od 2021 roku. Od września tego roku zakład w Jelczu-Laskowicach rozpocznie produkcję silnika benzynowego o pojemności 2.0 litra.

Modernizacja zakładu w Wałbrzychu

Zakład Toyoty w Wałbrzychu zostanie zmodernizowany w celu rozpoczęcia produkcji jednego z silników elektrycznych, który jest integralną częścią hybrydowego układu napędowego Toyoty oraz drugą przekładnię bezstopniową CVT. Wartość inwestycji wynosi 300 mln złotych. Hybrydowy model e-CVT składa się z silnika benzynowego i dwóch silników elektrycznych zainstalowanych w pojeździe.

– Nasze polskie zakłady stają się coraz bardziej kluczowym ośrodkiem produkcji komponentów zelektryfikowanego układu napędowego dla niskoemisyjnych hybrydowych układów napędowych w Europie – powiedział Eiji Takeichi, prezes Toyota Motor Manufacturing Poland.

Toyota zamierza w dużej mierze zlokalizować produkcję komponentów do pojazdów hybrydowych w Europie

Sprzedaż pojazdów hybrydowych Toyoty Motor Europe nadal rośnie – osiągając 52% całkowitej sprzedaży w pierwszej połowie tego roku. Polskie zakładu Toyoty zorientowane są na technoligię spalinową. Zarząd japońskiego koncernu planuje rozpocząć produkcję silników benzynowych o pojemności 2,0 litra w swoim zakładzie w Jelczu-Laskowicach od września tego roku. Na początku 2020 roku planowana jest produkcja silników o pojemności 1,5 litra.

Łączna wartość inwestycji Toyoty w Wałbrzychu, jak i w Jelczu-Laskowicach, wzrośnie do około 1,2 mld euro.