Wiadomości OZE Tramwaje napędzane wodorem oczyszczą powietrze w chińskich miastach? 21 listopada 2016 Wiadomości OZE Tramwaje napędzane wodorem oczyszczą powietrze w chińskich miastach? 21 listopada 2016 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Chiny od lat zajmują niechlubne pierwsze miejsce pod względem wytwarzanych zanieczyszczeń. W 2014 roku powietrze aż w 90% chińskich miast nie spełniało wymogów bezpieczeństwa. Pomimo starań ilość najbardziej szkodliwych dla zdrowia zanieczyszczeń – PM 2.5 (zanieczyszczenia o średnicy nie większej niż 2.5 mikrometra) przekraczana jest prawie trzykrotnie. Reklama Poza oczywistym źródłem jakim jest chiński przemysł, również transport odpowiada za znaczną ilość produkowanych zanieczyszczeń. Rozwiązaniem problemu w tym sektorze może okazać się przedstawiony w zeszłym roku przez chińską firmę Sifang tramwaj w pełni napędzany wodorem. Prace nad projektem trwały dwa lata, w efekcie powstał tramwaj mający osiągać prędkość 70 km/h mogący pomieścić 380 pasażerów o długości 35.2m. Czas niezbędny do zatankowania tramwaju to zaledwie 3 minuty, a zasięg jaki może pokonać na jednym tankowaniu wynosi 100 km co w zupełności wystarcza biorąc pod uwagę zastosowanie go w miejskim transporcie. Jedynym produktem powstającym podczas pracy pojazdu jest woda, dzięki utrzymywaniu temperatury ogniw poniżej 100 ̊C nie emituje on tlenków azotu. Pierwsza linia wykorzystująca tramwaje firmy Sifang została otwarta w marcu bieżącego roku w mieście Quigdao. Mierząca 8.8km trasa jest pierwszą z trzech planowanych w dystrykcie Chengyang. Przez część trasy tramwaj wspierany jest przy wykorzystaniu przewodów trakcyjnych 750 V DC, jednak poza tym odcinkiem porusza się polegając jedynie na ogniwach zasilanych wodorem. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.