Ekologia Ubrania z drugiej ręki w sieciówkach? 4F przedstawia projekt Change 21 stycznia 2022 Ekologia Ubrania z drugiej ręki w sieciówkach? 4F przedstawia projekt Change 21 stycznia 2022 Przeczytaj także Ekologia Rok 2024 będzie najcieplejszym w historii pomiarów! To już niemal pewnie – rok 2024 będzie najcieplejszym w historii pomiarów. Średnia temperatura wzrosła o 0,74°C, w porównaniu z latami 1991-2020. Najwyższa jest również średnia anomalia globalnej temperatury, a październik był najgorętszym w historii pomiarów. Co czeka nas w kolejnych latach? Czego zwiastunem są anomalie pogodowe, których doświadczyliśmy w ostatnich miesiącach? Ekologia Powstanie Park Narodowy Doliny Dolnej Odry! Przedstawiciele Ministerstwa Klimatu i Środowiska zaprezentowali założenia projektu, który zakłada powstanie Parku Narodowego Doliny Dolnej Odry, obejmującego obydwa brzegi rzeki – zarówno po polskiej, jak i po niemieckiej stronie. Jedna z popularniejszych, polskich sportowych marek odzieżowych stawia na rozwiązania z myślą o środowisku i klimacie. 4F planuje zamknąć obieg i ułatwić swoim klientom zakupy z drugiej ręki. Reklama Spis treści ToggleWpływ marek odzieżowych na środowisko Zmiana zaczyna się od świadomości Wear_Fair, czyli jak zamknąć obiegZamiast kupować – wypożycz Małymi krokami w kierunki wielkiej zmiany Wpływ marek odzieżowych na środowisko Ślad ekologiczny, który kryje się za każdą nową kolekcją zdobiącą półki sklepowe, może mrozić krew w żyłach. Branża modowa jest odpowiedzialna za 10% globalnych emisji gazów cieplarnianych, 79 trylionów litrów zużywanej wody, 20% przemysłowych zanieczyszczeń wody, 92 miliony ton odpadów i 35% zanieczyszczeń oceanów mikroplasitkiem każdego roku. Te liczby nie pozostawiają wątpliwości – potrzebna jest zmiana. Po pierwsze w zarządzaniu firmami odzieżowymi, a po drugie w zachowaniach konsumenckich. Marka odzieżowa 4F ma zamiar wpłynąć na oba te procesy jednocześnie. Zmiana zaczyna się od świadomości Projekt 4F Change zaczął się oddolnie. To pracownicy poczuli, że nadszedł czas na zmiany i zaczęli szukać odpowiedzialnych społecznie rozwiązań – czytamy na stronie internetowej sklepu – Stworzyliśmy ruch Change Makerów złożony z pracowników różnych działów, którzy chcą mieć wpływ na to, co dzieje się w firmie, ale również szukać pomysłów do bardziej zrównoważonych działań w swoim prywatnym życiu i inspirować nimi innych. 4F ma zamiar skupić się na czterech obszarach: edukacji pracowników, etyki pracy, zrównoważonej produkcji i obiegu zamkniętym. Wear_Fair, czyli jak zamknąć obieg Marka odzieżowa przywitała nowy rok projektem, którego celem jest krok w stronę zamknięcia obiegu. Wear-Fair to inicjatywa, która ma skłaniać konsumentów w stronę kupowania ubrań z drugiej ręki. To pionierski projekt nie tylko w skali polskiej, ale również europejskiej, dlatego nie mamy wątpliwości, że wspólnie z 4F rozpoczynamy nową erę rozwoju branży mody. Chcemy być liderem zmian na rynku i pokazać, że konsekwentne budowanie wartości drugiego obiegu jest możliwe. Czujemy ogromną satysfakcję, że tą zmianą możemy zmieniać ten system od środka – wyjaśnia Anna Pięta, Strategic Partnership Manager. 4F otworzył strefy Wear_Fair, do których można oddać używaną odzież, ale również zaopatrzyć się w ubrania z drugiej ręki. Tym sposobem to, co zalega w szafie, może dać radość innej osobie. Każde, oddane ubranie nie tylko daje klientowi rabat na zakupy z drugiego obiegu, ale również zasila fundację 4F. Mieszkańcy Krakowa mogą także cieszyć się Ubraniomatem, który działa na podobnych zasadach. Strefa Wear_Fair/źródło: media.otcf.pl Zamiast kupować – wypożycz Kolejną inicjatywą, której podejmuje się zespół 4F w ramach kampanii Change to internetowa wypożyczalnia strojów narciarskich. To przykład odzieży, która przez większość roku zazwyczaj zalega na dnie szafy. Miło mieć coś „swojego”, ale ilu specjalistycznych ubrań używamy naprawdę regularnie? Wypożyczanie zamiast kupowania to jednak nie tylko korzyść finansowa, ale również duża ulga dla środowiska. Co więcej, ubrania z wypożyczalni po sezonie zyskają drugie życie i zostaną wprowadzone do sprzedaży w ramach programu Wear_Fair – czytamy na stronie 4F. Netflix branży odzieżowej – marka ubrań działająca na zasadzie abonamentu Małymi krokami w kierunki wielkiej zmiany Za ważny cel 4F wyznacza przejście z modelu linearnego na model cyrkularny i brać odpowiedzialność za pełen cykl życia wyprodukowanych ubrań. Ponadto marka odzieżowa deklaruje, że do 2025 chce wprowadzić co najmniej 25% produktów z udziałem materiałów zrównoważonych. 4F podjęło się kilku współprac i projektów, których celem jest zmniejszenie wpływu na środowisko marki, m.in. przystąpienie do Polskiego Paktu Plastikowego, mierzenie śladu węglowego razem z Carbon Footprint Foundation, ocena łańcucha dostaw produktów czy edukacja ekologiczna pracowników. Więcej o strategii 4F przeczytasz tutaj. Czy marka faktycznie zmieni rynek odzieży, czy to kolejne cele obecne wyłącznie na papierze? Cele tylko na papierze. Wielkie marki odzieżowe wcale nie są eko Źródła: 4F, Biuro Prasowe OTCF, nature.com Fot.: Biuro Prasowe OTCF Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.