OZE Ursus dostarczy nowe trolejbusy dla Lublina 01 czerwca 2017 OZE Ursus dostarczy nowe trolejbusy dla Lublina 01 czerwca 2017 Przeczytaj także OZE Magazyny energii w mieszkaniach są nieopłacalne. Co sprawia, że inwestycja się nie zwraca? Rosnące ceny energii elektrycznej sprawiają, że coraz więcej osób zaczyna interesować się magazynami energii jako sposobem na obniżenie rachunków za prąd. Na rynku pojawiają się firmy, które proponują sprzedaż magazynu do mieszkań lub domów pozbawionych własnych instalacji OZE. To ważne, by wiedzieć, jakie są koszty, zagrożenia i realne korzyści dla konsumentów, które mogą nie być tak atrakcyjne, jak je przedstawiają sprzedawcy. Biomasa Brykiet z łusek słonecznika i biomasa: czy to bardziej ekologiczna alternatywa dla pelletu? Znaczenie biomasy w Polsce rośnie, a w zaktualizowanym Krajowym Planie Energii i Klimatu (KPEiK) została wskazana jako kluczowy element stabilności systemu energetycznego. Jej popularność stawia jednak nowe wyzwania – rosnące ceny pelletu i kotłów oraz ryzyko nadmiernej eksploatacji lasów. Na rynku pojawiają się jednak różne ekologiczne alternatywy, które mają na celu wsparcie gospodarki o obiegu zamkniętym. Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie poinformował, że przetarg na dostawę 15 trolejbusów przegubowych do obsługi komunikacji miejskiej wygrało Konsorcjum URSUS BUS 11, w skład którego wchodzą: URSUS BUS S.A. oraz URSUS S.A. Reklama Wykonawca spełnia wszystkie warunki udziału w postępowaniu, a jego oferta nie podlega odrzuceniu i jest najkorzystniejsza pod względem kryteriów oceny ofert przyjętych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia – czytamy w uzasadnieniu. Lubelska fabryka pokonała Solaris Bus & Coach S.A. Ursus mocno koncentruje się na ekologicznych środkach transportu. Specjalnie dla portalu Świat OZE, o autobusach elektrycznych i wodorowych opowiada Waldemar Rumiński, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Ursus Bus S.A. Niedawno informowaliśmy o tym, że Zielona Góra właśnie rozstrzyga przetarg na dostawę 47 fabrycznie nowych elektrycznych, niskopodłogowych autobusów miejskich o długości 12 m. Po wstępnym porównaniu okazało się, że Ursus S.A. złożył najniższą i najbardziej korzystną ofertę w jednym z największych postępowań publicznych na e-busy w Europie. Propozycja Ursusa opiewa na kwotę 96 mln zł brutto, zaś budżet zamawiającego ustalono na poziomie 102 mln zł brutto. Oferta firmy Solaris to 101 mln zł brutto. Obie spełniają wszystkie zgłoszone przez zamawiającego wymogi formalno-prawne. MZK w Zielonej Górze termin pierwszej dostawy przewidziało na 1 lipca 2018 r., a wykonawca może zaoferować jego skrócenie o maksymalnie miesiąc. Wymogiem jest trzyletnia gwarancja. Punktowane jest jej wydłużenie o okres do 24 miesięcy. Realizacja dostaw powinna nastąpić do 30 listopada 2018 r. Informowaliśmy również o tym, że 29 marca 2017 r. Ursus w Lublinie zaprezentował autobus elektryczno-wodorowy City Smile Fuel Cell Electric Bus. Autobus jest konstrukcją własną spółki Ursus Bus stworzoną we współpracy z podmiotami zagranicznymi. Pojazd produkowany będzie w Lublinie. Pierwsza seria zostanie skierowana do produkcji niezwłocznie po pierwszych zamówieniach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.