Wiadomości OZE Volkswagen przedstawił ofertę modeli napędzanych CNG 15 listopada 2017 Wiadomości OZE Volkswagen przedstawił ofertę modeli napędzanych CNG 15 listopada 2017 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. OZE Przymusowe wyłączenia instalacji OZE – jak szkodzą transformacji energetycznej? [RAPORT] Dramatyczne nasilanie zjawiska wyłączeń instalacji fotowoltaicznych może stanowić zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, jak i stabilności inwestycji w OZE. Jak zauważa w swoim najnowszym raporcie Polskie Stowarzyszenie Fotowoltaiki, zjawisko to dotyczy nie tylko nowych, ale również działających już inwestycji. Rzeczywistość na globalnym rynku motoryzacyjnym małymi krokami zmierza ku elektryfikacji. Obecnie chyba nikt nie podważa już tezy, że samochodami przyszłości będą te o napędzie elektrycznym. Jednak dopóki elektryczne auta będą droższe od swoich konwencjonalnych odpowiedników, zwykli zjadacze chleba nie porzucą masowo spalinowych pojazdów. Wygląda na to, że świat znalazł się w okresie przejściowym między epoką konwencjonalnych samochodów spalinowych a czasami w pełni elektrycznych jednostek napędowych. Reklama Może więc warto w tym okresie wybrać samochód z napędem CNG? Oferta wcale nie jest tak uboga, jak by się mogło wydawać. Przed kilkoma dniami, podczas CNG Mobility Days w Essen Volkswagen zaprezentował dwa nowe modele zasilane sprężonym gazem ziemnym: Polo TGI oraz Seata Ibizę 1.0 TGI. Są one napędzane jednolitrowym, trzycylindrowym silnikiem o mocy 90 KM. Volkswagen posiada w swojej ofercie dla klientów szesnaście modeli zasilanych CNG, w tym również pojazdy użytkowe. Samochody zasilane sprężonym gazem CNG generują o 25% mniej dwutlenku węgla w porównaniu do swoich benzynowych odpowiedników, w tym znacznie mniejszą ilość tlenków azotu. Co ciekawe, popularność samochodów napędzanych CNG ciągle wzrasta. W Niemczech sprzedano ich o 35% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Szacunki koncernów samochodowych w Niemczech zakładają, że do roku 2025 roczna ilość nowo rejestrowanych pojazdów zasilanych CNG osiągnie poziom nawet miliona sztuk. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.