Wiadomości OZE Volkswagen przedstawił ofertę modeli napędzanych CNG 15 listopada 2017 Wiadomości OZE Volkswagen przedstawił ofertę modeli napędzanych CNG 15 listopada 2017 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Rzeczywistość na globalnym rynku motoryzacyjnym małymi krokami zmierza ku elektryfikacji. Obecnie chyba nikt nie podważa już tezy, że samochodami przyszłości będą te o napędzie elektrycznym. Jednak dopóki elektryczne auta będą droższe od swoich konwencjonalnych odpowiedników, zwykli zjadacze chleba nie porzucą masowo spalinowych pojazdów. Wygląda na to, że świat znalazł się w okresie przejściowym między epoką konwencjonalnych samochodów spalinowych a czasami w pełni elektrycznych jednostek napędowych. Reklama Może więc warto w tym okresie wybrać samochód z napędem CNG? Oferta wcale nie jest tak uboga, jak by się mogło wydawać. Przed kilkoma dniami, podczas CNG Mobility Days w Essen Volkswagen zaprezentował dwa nowe modele zasilane sprężonym gazem ziemnym: Polo TGI oraz Seata Ibizę 1.0 TGI. Są one napędzane jednolitrowym, trzycylindrowym silnikiem o mocy 90 KM. Volkswagen posiada w swojej ofercie dla klientów szesnaście modeli zasilanych CNG, w tym również pojazdy użytkowe. Samochody zasilane sprężonym gazem CNG generują o 25% mniej dwutlenku węgla w porównaniu do swoich benzynowych odpowiedników, w tym znacznie mniejszą ilość tlenków azotu. Co ciekawe, popularność samochodów napędzanych CNG ciągle wzrasta. W Niemczech sprzedano ich o 35% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Szacunki koncernów samochodowych w Niemczech zakładają, że do roku 2025 roczna ilość nowo rejestrowanych pojazdów zasilanych CNG osiągnie poziom nawet miliona sztuk. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.