Wiadomości OZE Volkswagen zadebiutuje na rynku energetycznym 21 stycznia 2019 Wiadomości OZE Volkswagen zadebiutuje na rynku energetycznym 21 stycznia 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Volkswagen powołał do życia spółkę córkę – Elli, która będzie działała na dwóch rynkach – energetycznym i elektromobilności. Przedsięwzięcie to, jak podaje agencja Bloomberga, ma być odpowiedzią na analogiczny ruch Tesli. Reklama Elli zapewniać ma szereg produktów dla użytkowników domowych, jak i do instalacji w miejscach publicznych. Mają one skupiać się na systemach energetyki odnawialnej oraz ładowarkach do pojazdów elektrycznych. Wejście produktów Elli na rynek skoordynowane jest z momentem, kiedy Volkswagen wprowadza do sprzedaży swoją nową markę – ID. Mają to być pierwsze auta elektryczne tego producenta – według oficjalnych zapowiedzi trafią one na rynek w 2020 roku. „Nazwa „Elli” oznacza „elektryczne życie”, ponieważ planujemy umożliwić styl życia w pełni połączony z wykorzystaniem auta elektrycznego” – opowiada Thorsten Nicklass, szef nowej spółki. Jak wskazuje Bloomberg, nowa firma Volkswagena ma być konkurentem Tesli, która oprócz aut elektrycznych oferuje magazyny energii, panele PV i ładowarki do aut elektrycznych. To bardzo dobry krok, ponieważ niedostateczny rozwój sieci punktów ładowania samochodów jest jedną z rzeczy, które ograniczają rozwój tego sektora. Niestety ilość stacji ładowania nie rośnie tak, jak się spodziewano. W 2018 roku spółka Ionity chciała do 2020 roku zbudować w Europie 400 stacji ładowania, ale dotychczas powstało ich jedynie 37. Istnienie tej firmy na rynku to efekt wspólnego przedsięwzięcia VAG, Fora i BMW. Z kolei pod koniec zeszłego roku Elon Musk, szef Tesli, zapowiadał rozbudowę stacji Supercharger w Europie. Obecnie na całym świecie jest ich 12 tysięcy. Wszystkie te zmiany obserwować możemy w momencie, gdy Parlament Europejski i negocjatorzy państw UE zawarli kompromis w zakresie zaostrzenia norm emisji CO2 przez auta. Stanęło na poziomie wyższym niż zakładał VW, co może spowodować, że nawet 40% ze sprzedawanych w 2030 roku aut tej firmy będzie elektrycznych. Volkswagen chce zainwestować do 44 miliardów euro do 2030 roku na badania i rozwój w zakresie m.in. nowych systemów mobilności, pojazdów elektrycznych, jak i samochodów autonomicznych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.