Wiadomości OZE Volkswagen zadebiutuje na rynku energetycznym 21 stycznia 2019 Wiadomości OZE Volkswagen zadebiutuje na rynku energetycznym 21 stycznia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Wiadomości OZE Czy Polskę czeka rowerowa rewolucja? Unia chce nam w tym pomóc Rewolucji rowerowej pomogły przede wszystkim kryzysy paliwowe, które nawiedziły Europę w latach 70. XX wieku. Jednak masowe przesiadanie się Duńczyków i Holendrów na jednoślady nie byłoby możliwe bez tworzenia miast przyjaznych rowerzystom. Na początku kwietnia liderzy Unii Europejskiej przyjęli deklarację, która ma być kołem zamachowym europejskiej rewolucji rowerowej. Volkswagen powołał do życia spółkę córkę – Elli, która będzie działała na dwóch rynkach – energetycznym i elektromobilności. Przedsięwzięcie to, jak podaje agencja Bloomberga, ma być odpowiedzią na analogiczny ruch Tesli. Reklama Elli zapewniać ma szereg produktów dla użytkowników domowych, jak i do instalacji w miejscach publicznych. Mają one skupiać się na systemach energetyki odnawialnej oraz ładowarkach do pojazdów elektrycznych. Wejście produktów Elli na rynek skoordynowane jest z momentem, kiedy Volkswagen wprowadza do sprzedaży swoją nową markę – ID. Mają to być pierwsze auta elektryczne tego producenta – według oficjalnych zapowiedzi trafią one na rynek w 2020 roku. „Nazwa „Elli” oznacza „elektryczne życie”, ponieważ planujemy umożliwić styl życia w pełni połączony z wykorzystaniem auta elektrycznego” – opowiada Thorsten Nicklass, szef nowej spółki. Jak wskazuje Bloomberg, nowa firma Volkswagena ma być konkurentem Tesli, która oprócz aut elektrycznych oferuje magazyny energii, panele PV i ładowarki do aut elektrycznych. To bardzo dobry krok, ponieważ niedostateczny rozwój sieci punktów ładowania samochodów jest jedną z rzeczy, które ograniczają rozwój tego sektora. Niestety ilość stacji ładowania nie rośnie tak, jak się spodziewano. W 2018 roku spółka Ionity chciała do 2020 roku zbudować w Europie 400 stacji ładowania, ale dotychczas powstało ich jedynie 37. Istnienie tej firmy na rynku to efekt wspólnego przedsięwzięcia VAG, Fora i BMW. Z kolei pod koniec zeszłego roku Elon Musk, szef Tesli, zapowiadał rozbudowę stacji Supercharger w Europie. Obecnie na całym świecie jest ich 12 tysięcy. Wszystkie te zmiany obserwować możemy w momencie, gdy Parlament Europejski i negocjatorzy państw UE zawarli kompromis w zakresie zaostrzenia norm emisji CO2 przez auta. Stanęło na poziomie wyższym niż zakładał VW, co może spowodować, że nawet 40% ze sprzedawanych w 2030 roku aut tej firmy będzie elektrycznych. Volkswagen chce zainwestować do 44 miliardów euro do 2030 roku na badania i rozwój w zakresie m.in. nowych systemów mobilności, pojazdów elektrycznych, jak i samochodów autonomicznych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.