Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Volkswagen zadebiutuje na rynku energetycznym

e-volkswagen

Volkswagen zadebiutuje na rynku energetycznym

Volkswagen powołał do życia spółkę córkę – Elli, która będzie działała na dwóch rynkach – energetycznym i elektromobilności. Przedsięwzięcie to, jak podaje agencja Bloomberga, ma być odpowiedzią na analogiczny ruch Tesli.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Elli zapewniać ma szereg produktów dla użytkowników domowych, jak i do instalacji w miejscach publicznych. Mają one skupiać się na systemach energetyki odnawialnej oraz ładowarkach do pojazdów elektrycznych. Wejście produktów Elli na rynek skoordynowane jest z momentem, kiedy Volkswagen wprowadza do sprzedaży swoją nową markę – ID. Mają to być pierwsze auta elektryczne tego producenta – według oficjalnych zapowiedzi trafią one na rynek w 2020 roku.

„Nazwa „Elli” oznacza „elektryczne życie”, ponieważ planujemy umożliwić styl życia w pełni połączony z wykorzystaniem auta elektrycznego” – opowiada Thorsten Nicklass, szef nowej spółki.

Jak wskazuje Bloomberg, nowa firma Volkswagena ma być konkurentem Tesli, która oprócz aut elektrycznych oferuje magazyny energii, panele PV i ładowarki do aut elektrycznych. To bardzo dobry krok, ponieważ niedostateczny rozwój sieci punktów ładowania samochodów jest jedną z rzeczy, które ograniczają rozwój tego sektora.

Niestety ilość stacji ładowania nie rośnie tak, jak się spodziewano. W 2018 roku spółka Ionity chciała do 2020 roku zbudować w Europie 400 stacji ładowania, ale dotychczas powstało ich jedynie 37. Istnienie tej firmy na rynku to efekt wspólnego przedsięwzięcia VAG, Fora i BMW. Z kolei pod koniec zeszłego roku Elon Musk, szef Tesli, zapowiadał rozbudowę stacji Supercharger w Europie. Obecnie na całym świecie jest ich 12 tysięcy.

Wszystkie te zmiany obserwować możemy w momencie, gdy Parlament Europejski i negocjatorzy państw UE zawarli kompromis w zakresie zaostrzenia norm emisji CO2 przez auta. Stanęło na poziomie wyższym niż zakładał VW, co może spowodować, że nawet 40% ze sprzedawanych w 2030 roku aut tej firmy będzie elektrycznych.

Volkswagen chce zainwestować do 44 miliardów euro do 2030 roku na badania i rozwój w zakresie m.in. nowych systemów mobilności, pojazdów elektrycznych, jak i samochodów autonomicznych.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.