Wiadomości OZE W Gdańsku powstaje autonomiczny statek do celów badawczych 06 listopada 2019 Wiadomości OZE W Gdańsku powstaje autonomiczny statek do celów badawczych 06 listopada 2019 Przeczytaj także Polska Columbus realizuje Term Sheet z grupą DTEK. W ramach umowy w Chrzanowie powstanie wielkoskalowy magazyn energii Columbus wraz z Grupą DTEK startuje z realizacją projektu BESS (Battery Energy Storage System) w Polsce. Spółka DRI, należąca do Grupy DTEK, rozpoczęła proces nabycia od Columbus największego magazynu energii, który Spółka przygotuje do warunków RTB (Ready to Build). Wielkoskalowy obiekt ma powstać w Chrzanowie (woj. małopolskie). Dotacje OZE Kraków: ostatnie 2 dni na złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach programu “Stop smog” Pozostały ostatnie dwa dni na złożenie wniosku o udzielenie dotacji na wymianę starych urządzeń grzewczych i termomodernizację budynku. Sprawdź, gdzie złożyć wniosek i czy możesz ubiegać się o dotację. W Aluship Technology w Gdańsku budowany jest kadłub bezzałogowego statku Mayflower Autonomous Ship (MAS). Maszyna powstaje z inicjatywy organizacji ProMare. Do współpracy zaproszono także IBM. Zgodnie z planem za niecały rok (wrzesień 2020) odbędzie rejs przez Atlantyk. Jego celem jest m.in. zbieranie danych, który posłużą ochronie środowiska. Reklama ProMare jest organizacją non-profit zajmującą się promowaniem badan i eksportacji mórz na całym świecie. W przyszłym roku, w 400. rocznicę dotarcia angielskich osadników do Ameryki Północnej, chce wypuścić w podobną trasę bezzałogowy pojazd MAS. Maszyna wypłynie z Plymouth w Anglii do Plymouth w stanie Massachusetts (USA). MAS naszpikowany technologią IT MAS ma zostać wyposażony w szereg czujników i innych narzędzi, które zostaną wykorzystane do prowadzenia badań dotyczących m.in. bezpieczeństwa cybernetycznego na morzach i oceanach, monitorowania ssaków morskich, mapowania oraz szacowania zagrożeń związanych z zanieczyszczeniem plastikiem. Maszyna skorzysta z technologii SI IBM, jej serwerów, chmury i edge computing IBM. To nowoczesne rozwiązania, które pozwolą na samodzielną, autonomiczną nawigację, uniknięcie zagrożeń i omijanie przeszkód. Ponadto zastosowano technologię wykorzystującą głębokie uczenie się (ang. deep learning), RADAR, AIS (Automated Identification Systems) zapewniające stałą świadomość sytuacyjną i LIDAR znany z samochodów autonomicznych. MAS będzie zdolny do samodzielnego wyznaczania optymalnej trasy i prędkości pokonywania Atlantyku. W razie potrzeby „podejmie decyzję” o zmianach kursu. Rejs autonomicznego statku będzie monitorowany przez naukowców z Uniwersytetu w Plymouth oraz Uniwersytetu w Birmingham. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.