Elektromobilność W końcu ruszyły zamówienia na Volkswagen ID.3 22 czerwca 2020 Elektromobilność W końcu ruszyły zamówienia na Volkswagen ID.3 22 czerwca 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Od 17 czerwca można składać w Polsce zamówienia na zakup elektrycznego samochodu Volkswagen ID.3 w limitowanej edycji 1ST. Opcja dostępna jest jednak dla tych, którzy zdecydowali się dokonać wcześniejszej rezerwacji. Limitowana pierwsza pula uwzględniała pojazdy z największym wyposażeniem oraz zasięgiem do 420 km (WLTP). Reklama Spis treści ToggleWstępne rezerwacje – pre-bookingCennik dostępny w ciągu dwóch miesięcyCeny “pierwszych” ID.3Pakiet ładowania na startEkologiczny od podszewki Wstępne rezerwacje – pre-booking Choć to nie sprzedaż, zainteresowani dzięki opcji pre-bookingu mogą wcześniej poznać pełną ofertę finansową oraz wyposażenie pierwszego samochodu niemieckiej marki z modułowym akumulatorem MEB. Cennik dostępny w ciągu dwóch miesięcy Pełny cennik, w którym uwzględniono również wersję w cenie poniżej 130 tysięcy złotych, ma zostać opublikowany na przełomie lipca i sierpnia – Najprawdopodobniej na przestrzeni lipca, jeszcze przed publikacją cennika ID.3, udostępnimy cennik ID.3 w wersji 1ST, dotyczący wyprodukowanych już aut dostępnych w naszych magazynach. Obecność tych samochodów w tzw. ofercie placowej, to naturalna konsekwencja metodologii, jaką obraliśmy w ramach pre-bookingu. Przypomnijmy, że klienci mogli po uiszczeniu opłaty rezerwacyjnej zapewnić sobie możliwość zakupu ID.3 1ST w preferowanej konfiguracji – nie wszyscy jednak ostatecznie zdecydowali się na taki krok. Samochody, które były pierwotnie zaplanowane dla klientów, którzy zrezygnowali lub zrezygnują z ich zakupu, zostaną zaoferowane za pośrednictwem konfiguratora na stronie internetowej – cytuje portal orpa.pl Michała Świtaja, koordynator ds. elektromobilności marki Volkswagen. Ceny “pierwszych” ID.3 To daje szansę, że ewentualne egzemplarze z limitowanej pierwszej serii mogą trafić później do normalnej sprzedaży. ID.3 w wersji 1ST można było zamówić w 3 kolorach, i 3 wersjach wyposażenia- podstawowy kosztował 167 190 zł, wersja plus 194 390, natomiast MAX już 215 990 złotych. Pakiet ładowania na start Osoby, które skorzystały z pre-bookingu, a teraz zdecydują się na zakup nowego elektryka od Volkswagena, otrzymają Wallbox o maksymalnej mocy ładowania 11 kW oraz rok bezpłatnego zasilania pojazdu energią elektryczną do 2 tys. kWh z dowolnej publicznej stacji ładowania, na których działa aplikacja We Charge, a także na stacjach w sieci IONITY. Ekologiczny od podszewki Volkswagen przekonuje, że produkcja ID.3 nie narusza ogólnego bilansu dwutlenku węgla – czy chodzi o montaż, czy nawet o produkcję podzespołów i akumulatorów. Ewentualne emisje marka zrekompensowała udziałem w certyfikowanych projektach służących ochronie klimatu. Źródło: orpa.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.