Elektromobilność W pełni elektryczne promy Electra mogą zmienić przyszłość transportu 07 listopada 2021 Elektromobilność W pełni elektryczne promy Electra mogą zmienić przyszłość transportu 07 listopada 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Kalifornijski startup technologiczny uruchomił projekt koncepcyjny w pełni elektrycznego statku. Dlaczego elektryczne promy Electra mogą zrewolucjonizować sposób, w jaki poruszamy się i transportujemy towary drogą wodną? Reklama Elektryczne promy ELECTRA Elektryczne promy Electra oferują dwukrotnie większą prędkość i zasięg istniejących promów elektrycznych – mają zasięg do 100 mil morskich (185 km) i prędkość przelotową 40 węzłów (prawie 75 km/h).W porównaniu do alternatywnych paliw kopalnych, akumulatorowy napęd elektryczny Electra znacznie zmniejsza hałas w kabinie nawet o 20 dB w porównaniu do konwencjonalnych promów. System zapewnia również doskonały komfort żeglugi. Zobacz, jak prom prezentuje się na wizualizacjach: Dlaczego statek osiąga aż tak dobre wyniki? Klucz do elektryfikacji promów pasażerskich Technologia wodolotu jest kluczem do elektryfikacji promów pasażerskich – wyjaśnia Ed Kearney, dyrektor generalny Boundary Layer Technologies. Dzięki zmniejszeniu oporu statku dwukrotnie, wymagania dotyczące zasilania są również zmniejszone o połowę, co zwiększa prędkość i zasięg możliwości promu elektrycznego. Otwiera to drzwi do elektryfikacji większości tras promowych na świecie – dodaje. Elektryczne promy Electra oferują redukcję kosztów utrzymania do 35% w porównaniu do szybkich alternatyw promowych spalających paliwa kopalne. Pomaga także operatorom uniknąć niepewności przyszłych kosztów związanych z podatkami węglowymi i systemami handlu emisjami wdrażanymi na całym świecie. Elektryczne łodzie mogą stać się przyszłością transportu. Uważamy, że Electra jest ekscytującym rozwojem technologii promowej i daje nadzieję na dekarbonizację przewozów promowych i wzbogacenie doświadczenia klienta – mówi Patrick Murphy, prezes Blue & Gold Fleet, który jest operatorem kontraktowym 15 szybkich promów w San Francisco. Elektryczne i wodorowe łodzie podwodne! Zobacz zdjęcia designerskich statków Firma Boundary Layer Technologies opracowała już wodoloty i systemy sterowania wymagane dla Electra i planuje uruchomienie pierwszych statków do pierwszego kwartału 2024 roku w regionach takich jak Stany Zjednoczone, Skandynawia i Morze Śródziemne.źródło: boundarylayer.tech/electra, youtube.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.