Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

W pełni elektryczne promy Electra mogą zmienić przyszłość transportu

W pełni elektryczne promy Electra mogą zmienić przyszłość transportu

Kalifornijski startup technologiczny uruchomił projekt koncepcyjny w pełni elektrycznego statku. Dlaczego elektryczne promy Electra mogą zrewolucjonizować sposób, w jaki poruszamy się i transportujemy towary drogą wodną?

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Elektryczne promy ELECTRA

Elektryczne promy Electra oferują dwukrotnie większą prędkość i zasięg istniejących promów elektrycznych – mają zasięg do 100 mil morskich (185 km) i prędkość przelotową 40 ​​węzłów (prawie 75 km/h).

W porównaniu do alternatywnych paliw kopalnych, akumulatorowy napęd elektryczny Electra znacznie zmniejsza hałas w kabinie nawet o 20 dB w porównaniu do konwencjonalnych promów. System zapewnia również doskonały komfort żeglugi.

Zobacz, jak prom prezentuje się na wizualizacjach:


Dlaczego statek osiąga aż tak dobre wyniki?

Klucz do elektryfikacji promów pasażerskich

Technologia wodolotu jest kluczem do elektryfikacji promów pasażerskichwyjaśnia Ed Kearney, dyrektor generalny Boundary Layer Technologies.

Dzięki zmniejszeniu oporu statku dwukrotnie, wymagania dotyczące zasilania są również zmniejszone o połowę, co zwiększa prędkość i zasięg możliwości promu elektrycznego. Otwiera to drzwi do elektryfikacji większości tras promowych na świeciedodaje.

Elektryczne promy Electra oferują redukcję kosztów utrzymania do 35% w porównaniu do szybkich alternatyw promowych spalających paliwa kopalne. Pomaga także operatorom uniknąć niepewności przyszłych kosztów związanych z podatkami węglowymi i systemami handlu emisjami wdrażanymi na całym świecie. Elektryczne łodzie mogą stać się przyszłością transportu.

Uważamy, że Electra jest ekscytującym rozwojem technologii promowej i daje nadzieję na dekarbonizację przewozów promowych i wzbogacenie doświadczenia klientamówi Patrick Murphy, prezes Blue & Gold Fleet, który jest operatorem kontraktowym 15 szybkich promów w San Francisco.

Firma Boundary Layer Technologies opracowała już wodoloty i systemy sterowania wymagane dla Electra i planuje uruchomienie pierwszych statków do pierwszego kwartału 2024 roku w regionach takich jak Stany Zjednoczone, Skandynawia i Morze Śródziemne.

źródło: boundarylayer.tech/electra, youtube.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.