Elektromobilność W pełni elektryczne promy Electra mogą zmienić przyszłość transportu 07 listopada 2021 Elektromobilność W pełni elektryczne promy Electra mogą zmienić przyszłość transportu 07 listopada 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Kalifornijski startup technologiczny uruchomił projekt koncepcyjny w pełni elektrycznego statku. Dlaczego elektryczne promy Electra mogą zrewolucjonizować sposób, w jaki poruszamy się i transportujemy towary drogą wodną? Reklama Elektryczne promy ELECTRA Elektryczne promy Electra oferują dwukrotnie większą prędkość i zasięg istniejących promów elektrycznych – mają zasięg do 100 mil morskich (185 km) i prędkość przelotową 40 węzłów (prawie 75 km/h).W porównaniu do alternatywnych paliw kopalnych, akumulatorowy napęd elektryczny Electra znacznie zmniejsza hałas w kabinie nawet o 20 dB w porównaniu do konwencjonalnych promów. System zapewnia również doskonały komfort żeglugi. Zobacz, jak prom prezentuje się na wizualizacjach: Dlaczego statek osiąga aż tak dobre wyniki? Klucz do elektryfikacji promów pasażerskich Technologia wodolotu jest kluczem do elektryfikacji promów pasażerskich – wyjaśnia Ed Kearney, dyrektor generalny Boundary Layer Technologies. Dzięki zmniejszeniu oporu statku dwukrotnie, wymagania dotyczące zasilania są również zmniejszone o połowę, co zwiększa prędkość i zasięg możliwości promu elektrycznego. Otwiera to drzwi do elektryfikacji większości tras promowych na świecie – dodaje. Elektryczne promy Electra oferują redukcję kosztów utrzymania do 35% w porównaniu do szybkich alternatyw promowych spalających paliwa kopalne. Pomaga także operatorom uniknąć niepewności przyszłych kosztów związanych z podatkami węglowymi i systemami handlu emisjami wdrażanymi na całym świecie. Elektryczne łodzie mogą stać się przyszłością transportu. Uważamy, że Electra jest ekscytującym rozwojem technologii promowej i daje nadzieję na dekarbonizację przewozów promowych i wzbogacenie doświadczenia klienta – mówi Patrick Murphy, prezes Blue & Gold Fleet, który jest operatorem kontraktowym 15 szybkich promów w San Francisco. Elektryczne i wodorowe łodzie podwodne! Zobacz zdjęcia designerskich statków Firma Boundary Layer Technologies opracowała już wodoloty i systemy sterowania wymagane dla Electra i planuje uruchomienie pierwszych statków do pierwszego kwartału 2024 roku w regionach takich jak Stany Zjednoczone, Skandynawia i Morze Śródziemne.źródło: boundarylayer.tech/electra, youtube.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.