Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

W niemieckim dystrykcie będą jeździć wodorowe autobusy Solarisa

W niemieckim dystrykcie będą jeździć wodorowe autobusy Solarisa

W niemieckim dystrykcie będą jeździć wodorowe autobusy Solarisa

Solaris oraz operator transportu publicznego Lokale Nahverkehrsgesellschaft mbH Krein Groß-Gerau (LNVG), nawiązali współpracę, podpisując kontrakt na dostawę 23 autobusów wodorowych Urbino hydrogen. Oferta obejmuje 15 standardowych modeli Urbino 12 hydrogen oraz 8 przegubowych Urbino 18 hydrogen. Pojazdy 12-metrowe zostaną dostarczone do listopada 2024 roku, a 18-metrowe do połowy 2025 roku.

Reklama

Solaris Bus & Coach i Lokale Nahverkehrsgesellschaft mbH Krein, przedsiębiorstwo zarządzające transportem publicznym w dystrykcie Groß-Gerau (Hesja, niedaleko Frankfurtu nad Menem), podpisali umowę na 15 autobusów Urbino 12 hydrogen oraz 8 przegubowych modeli Urbino 18 hydrogen. To pierwsze zamówienie Solarisa od tego klienta.

LNVG testuje technologię wodorową w transporcie publicznym już od kilku lat. Operator ma ambicję, by do roku 2030 cała flota autobusowa była bezemisyjna i nie generowała szkodliwych spalin. Poczyniona właśnie inwestycja w 23 autobusy wodorowe Solaris Urbino hydrogen istotnie przyczyni się do realizacji tego celu. Innowacyjne autobusy wyjadą na ulice Groß-Gerau w listopadzie 2024 roku w przypadku modeli 12-metrowych, a modele przegubowe do połowy 2025 roku. Projekt jest finansowany przez niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu.

Modele Urbino 12 hydrogen oraz Urbino 18 hydrogen to pojazdy wyjątkowo przyjazne dla środowiska, nieemitujące w miejscu użytkowania szkodliwych substancji do otoczenia. Autobusy zasilane są energią pochodzącą z ogniw paliwowych o mocy odpowiednio 70 kW oraz 100 kW. Napęd oparty jest na elektrycznych silnikach trakcyjnych. Zamawiane pojazdy zostaną wyposażone w baterie Solaris High Power, które pełnią w modelu wodorowym funkcję wspomagającego magazynu energii.

Komfort oraz bezpieczeństwo podróżujących zagwarantują efektywna klimatyzacja wykorzystująca pompę ciepła, rozbudowany system monitoringu oraz nowoczesny system informacji dla pasażerów. Aby wesprzeć kierowcę w trakcie jazdy, zastosowane zostaną zaawansowane systemy wsparcia (ADAS), w tym mechanizmy wykrywające pieszych i rowerzystów w obszarze tzw. martwego pola. Dodatkowo, bieżącą eksploatację ułatwi autorski system eSConnect Solarisa, stworzony do monitorowania parametrów pojazdów oraz zarządzania flotą.

Coraz więcej niemieckich miast i regionów wykorzystuje autobusy wodorowe marki Solaris w transporcie publicznym. Firma jest czołowym przedstawicielem europejskiego rynku w dziedzinie produkcji i dostaw tego typu pojazdów. Modele Urbino hydrogen zostały do tej pory zamówione i dostarczone do klientów z Austrii, Francji, Hiszpanii, Niderlandów, Niemiec, Polski, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji i Włoch.

Źródło: informacja prasowa – Solaris Bus & Coach

Fot. Solaris Bus & Coach, Canva (Pawel Gaul)

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.