Depesze W niemieckim dystrykcie będą jeździć wodorowe autobusy Solarisa 31 stycznia 2024 Depesze W niemieckim dystrykcie będą jeździć wodorowe autobusy Solarisa 31 stycznia 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Już niedługo dopłaty do używanych samochodów elektrycznych? Rząd zapowiedział nowy program dopłat do elektrycznych samochodów używanych. Budżet na ten cel ma wynieść 373,75 miliona euro (ok. 1,6 miliarda złotych), czyli dwukrotnie więcej w przypadku programu „Mój Elektryk”. Tym samym po ponad dwóch latach jeden z kluczowych postulatów PSNM jest coraz bliżej realizacji. Elektromobilność Niesamowita historia aut elektrycznych. Były z nami wcześniej niż spalinowe Niektórzy myślą, że auta elektryczne to wymysł naszych czasów. Inni uważają, że zawsze muszą być drogie tak jak Tesla. Nic bardziej mylnego! Historia pokazuje, że pierwsze kiedykolwiek stworzone samochody, nie były spalinowe, a… elektryczne. Mało tego – samochody elektryczne były kiedyś bardziej popularne od spalinowych, a przy okazji znacznie tańsze! Solaris oraz operator transportu publicznego Lokale Nahverkehrsgesellschaft mbH Krein Groß-Gerau (LNVG), nawiązali współpracę, podpisując kontrakt na dostawę 23 autobusów wodorowych Urbino hydrogen. Oferta obejmuje 15 standardowych modeli Urbino 12 hydrogen oraz 8 przegubowych Urbino 18 hydrogen. Pojazdy 12-metrowe zostaną dostarczone do listopada 2024 roku, a 18-metrowe do połowy 2025 roku. Reklama Solaris Bus & Coach i Lokale Nahverkehrsgesellschaft mbH Krein, przedsiębiorstwo zarządzające transportem publicznym w dystrykcie Groß-Gerau (Hesja, niedaleko Frankfurtu nad Menem), podpisali umowę na 15 autobusów Urbino 12 hydrogen oraz 8 przegubowych modeli Urbino 18 hydrogen. To pierwsze zamówienie Solarisa od tego klienta. LNVG testuje technologię wodorową w transporcie publicznym już od kilku lat. Operator ma ambicję, by do roku 2030 cała flota autobusowa była bezemisyjna i nie generowała szkodliwych spalin. Poczyniona właśnie inwestycja w 23 autobusy wodorowe Solaris Urbino hydrogen istotnie przyczyni się do realizacji tego celu. Innowacyjne autobusy wyjadą na ulice Groß-Gerau w listopadzie 2024 roku w przypadku modeli 12-metrowych, a modele przegubowe do połowy 2025 roku. Projekt jest finansowany przez niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu. Modele Urbino 12 hydrogen oraz Urbino 18 hydrogen to pojazdy wyjątkowo przyjazne dla środowiska, nieemitujące w miejscu użytkowania szkodliwych substancji do otoczenia. Autobusy zasilane są energią pochodzącą z ogniw paliwowych o mocy odpowiednio 70 kW oraz 100 kW. Napęd oparty jest na elektrycznych silnikach trakcyjnych. Zamawiane pojazdy zostaną wyposażone w baterie Solaris High Power, które pełnią w modelu wodorowym funkcję wspomagającego magazynu energii. Komfort oraz bezpieczeństwo podróżujących zagwarantują efektywna klimatyzacja wykorzystująca pompę ciepła, rozbudowany system monitoringu oraz nowoczesny system informacji dla pasażerów. Aby wesprzeć kierowcę w trakcie jazdy, zastosowane zostaną zaawansowane systemy wsparcia (ADAS), w tym mechanizmy wykrywające pieszych i rowerzystów w obszarze tzw. martwego pola. Dodatkowo, bieżącą eksploatację ułatwi autorski system eSConnect Solarisa, stworzony do monitorowania parametrów pojazdów oraz zarządzania flotą. Coraz więcej niemieckich miast i regionów wykorzystuje autobusy wodorowe marki Solaris w transporcie publicznym. Firma jest czołowym przedstawicielem europejskiego rynku w dziedzinie produkcji i dostaw tego typu pojazdów. Modele Urbino hydrogen zostały do tej pory zamówione i dostarczone do klientów z Austrii, Francji, Hiszpanii, Niderlandów, Niemiec, Polski, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji i Włoch. Źródło: informacja prasowa – Solaris Bus & Coach Fot. Solaris Bus & Coach, Canva (Pawel Gaul) Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.