Elektromobilność W Warszawie powstała pierwsza stacja ładowania miejskich elektrobusów 24 stycznia 2017 Elektromobilność W Warszawie powstała pierwsza stacja ładowania miejskich elektrobusów 24 stycznia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kraków wydał prawie 1 mln zł, żeby przekonać mieszkańców do Strefy Czystego Transportu Pierwotnie SCT miała funkcjonować w Krakowie już od 2022 roku. Wciąż jednak pomysł ten spotyka się ze sceptycyzmem mieszkańców, którzy… Elektromobilność Rekordowy wzrost przewodności akumulatorów. Koniec z pożarami elektryków? Badacze pracują nad nowym projektem baterii, która ma składać się ze stałych elektrolitów. Dzięki temu będzie bardziej wydajna i odporna na pożary. To ważny krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych. Jak już informowaliśmy władze Warszawy są mocno zainteresowaniem rozwijaniem elektromobilności. W ramach tych działań uruchomiona została właśnie pierwsza pantografowa ładowarka do elektrobusów miejskiego przewoźnika. Reklama W zeszłym roku MZA w Warszawie podpisało umowę na zakup 10 autobusów elektrycznych od konsorcjum firm Ursus S.A., AMZ Kutno oraz Ursus Bus. Z myślą o tych pojazdach, a także o jeżdżących już we flocie MZA 10 elektrobusach i 4 hybrydowych pojazdach Solarisa, zainstalowana została pantografowa ładowarka quickPOINT Column Charger o mocy 200 kW. Pierwsza zainstalowana ładowarka kolumnowa umieszczona została przy ulicy Spartańskiej na końcu linii 222. Docelowo MZA chce zainstalować 19 takich urządzeń w całym mieście. Ładowarka quickPOINT wyróżnia się na tle podobnych systemów małą powierzchnią, którą zajmuje. Podstawa urządzenia ma zaledwie 1,3 m x 0,8 m, a sam system wykazuje się niezwykłą integracją. Jak informuje przedstawiciel instalatora – firmy Ekoenergetyka-Polska z Zielonej Góry: W dotychczasowych projektach na świecie maszt ładujący i ładowarka instalowane były osobno. Dla wielu miast tego typu rozwiązanie i duży rozmiar ładowarki był problemem i barierą do jego instalacji w mieście, a tym samym do wprowadzania autobusów elektrycznych do ich flot. Dzięki temu zainstalowana ładowarka jest o ponad połowę mniejsza od innych urządzeń tego rodzaju, a wbudowana iluminacja LED pozwala na sygnalizację stanu ładowania. Proces ładowania realizowany jest w pełni automatycznie podczas postoju pojazdu na pętli. Jednym z autobusów, który być może w przyszłości będzie ładowany w ten sposób jest Solaris Urbino 18 czwartej generacji. Pojazdy te mają niebawem trafić do Warszawy na testy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.