Elektromobilność W Warszawie powstała pierwsza stacja ładowania miejskich elektrobusów 24 stycznia 2017 Elektromobilność W Warszawie powstała pierwsza stacja ładowania miejskich elektrobusów 24 stycznia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Rusza nowy nabór z KPO 4,78 mld zł na rozwój elektromobilności i magazynowania zeroemisyjnej energii Już 26 maja rusza nabór wniosków w programie wspierającym rozwój czystych technologii w przemyśle. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki… Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Jak już informowaliśmy władze Warszawy są mocno zainteresowaniem rozwijaniem elektromobilności. W ramach tych działań uruchomiona została właśnie pierwsza pantografowa ładowarka do elektrobusów miejskiego przewoźnika. Reklama W zeszłym roku MZA w Warszawie podpisało umowę na zakup 10 autobusów elektrycznych od konsorcjum firm Ursus S.A., AMZ Kutno oraz Ursus Bus. Z myślą o tych pojazdach, a także o jeżdżących już we flocie MZA 10 elektrobusach i 4 hybrydowych pojazdach Solarisa, zainstalowana została pantografowa ładowarka quickPOINT Column Charger o mocy 200 kW. Pierwsza zainstalowana ładowarka kolumnowa umieszczona została przy ulicy Spartańskiej na końcu linii 222. Docelowo MZA chce zainstalować 19 takich urządzeń w całym mieście. Ładowarka quickPOINT wyróżnia się na tle podobnych systemów małą powierzchnią, którą zajmuje. Podstawa urządzenia ma zaledwie 1,3 m x 0,8 m, a sam system wykazuje się niezwykłą integracją. Jak informuje przedstawiciel instalatora – firmy Ekoenergetyka-Polska z Zielonej Góry: W dotychczasowych projektach na świecie maszt ładujący i ładowarka instalowane były osobno. Dla wielu miast tego typu rozwiązanie i duży rozmiar ładowarki był problemem i barierą do jego instalacji w mieście, a tym samym do wprowadzania autobusów elektrycznych do ich flot. Dzięki temu zainstalowana ładowarka jest o ponad połowę mniejsza od innych urządzeń tego rodzaju, a wbudowana iluminacja LED pozwala na sygnalizację stanu ładowania. Proces ładowania realizowany jest w pełni automatycznie podczas postoju pojazdu na pętli. Jednym z autobusów, który być może w przyszłości będzie ładowany w ten sposób jest Solaris Urbino 18 czwartej generacji. Pojazdy te mają niebawem trafić do Warszawy na testy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.