Elektromobilność Więcej elektrycznych pociągów na duńskich torach 13 listopada 2020 Elektromobilność Więcej elektrycznych pociągów na duńskich torach 13 listopada 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Elektromobilność Dofinansowania do rowerów elektrycznych. Nowy program dopłat od NFOŚiGW “Mój rower elektryczny” – tak nazywa się nowy program, który już w przyszłym roku planuje wdrożyć Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Obecznie instytucja rozpoczęła konsultacje społeczne w tej sprawie. Na ten moment na dopłaty do elektrycznych rowerów ma zostać przeznaczone 300 mln złotych. Ile może zyskać indywidualny beneficjent? Elektryfikacja kolei jest jednym z kluczowych kroków zarówno w procesie modernizacji linii kolejowych, jak i europejskiej przemiany zrównoważonego transportu. Duńskie przedsiębiorstwo kolejowe DSB otrzymało znaczne dofinansowanie, aby zwiększyć liczbę zielonych, elektrycznych pociągów. Reklama Duńskie Koleje Państwowe (DSB) i Nordic Investment Bank (NIB) podpisały niedawno umowę kredytową opiewającą na kwotę 400 milionów euro. Dzięki tej pożyczce skandynawska kolej stanie przed szansą przekształcenia taboru i wdrożenia pełnej elektryfikacji na regionalnych trasach. Dzięki tej kwocie DSB będzie mogło wspomóc dotychczasową flotę 100 nowymi pociągami i elektrycznymi autokarami. W projekcie pojawił się też plan rewitalizacji kilku stacji tak, aby mogły spełniać normy środowiskowe dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych. – Modernizacja taboru kolejowego w Danii stanowi istotny wkład w zieloną transformację. Nasze inwestycje są ambitne, dlatego prace będą trwały przez długi czas. DSB jest zadowolone ze współpracy i zaufania, jakie wykazuje NIB, zapewniając nam długoterminowe finansowanie. – powiedział dyrektor generalny DSB Flemming Jensen. Warszawa w europejskiej czołówce w dziedzinie napędów zeroemisyjnych Dyrektor dodaje, że bank zatwierdził plan i inicjatywę dotyczące dynamicznej przemiany transportu na bardziej zrównoważony. Gdyby DSB nie złożyło takiego projektu, nie byłoby szansy na przyciągnięcie tak wiarygodnego inwestora, jakim jest bank, oferujący spory kapitał wspierający projekt. Same elektryki na duńskich torach Duńskie Koleje Państwowe mają ambitny plan – przewidują, że do 2030 roku wycofają wszystkie pociągi z napędem diesel w ramach osiągnięcia całkowitej neutralności dotyczącej emisji CO2. Operator ma świadomość, że modernizacja floty musi następować krok po kroku, a stopniowe odejście od paliw kopalnych pozwoli równoważnie gospodarować zasobami energetycznymi kraju. – Już dziś nasz pociąg klasy Intercity jest dużo mniej szkodliwy dla środowiska, niż podróż pociągiem z silnikiem diesel lub benzynowym. Oprócz mniejszej emisji CO2 przemieszczanie się pociągiem jest także pozbawione ryzyka stania w korkach, co nieustannie spotyka kierowców. Jeżeli dodamy do tego w pełni zelektryfikowaną flotę, zdobędziemy przewagę w transporcie, oferując pasażerom efektywną, przyjemną i zrównoważoną formę transportu – mówił dyrektor DSB. W 2009 roku DSB przystąpiło do ONZ Global Compact. Podpisanie tego paktu jest niewiążącą formą porozumienia w zakresie ochrony środowiska i podejmowaniu decyzji przyjaznych zrównoważonemu rozwojowi. Jak pisze na swojej stronie przewoźnik, w codziennym życiu kieruje się dobrem pasażerów i pracowników z uwzględnieniem zasad CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. źródło: railjournal.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.