Ekologia „Wielka Zwrotka Ż”: drugie życie szklanych butelek 30 stycznia 2020 Ekologia „Wielka Zwrotka Ż”: drugie życie szklanych butelek 30 stycznia 2020 Przeczytaj także Ekologia Zwycięstwa lewicy we Francji i Wielkiej Brytanii. Co oznaczają dla energetyki i klimatu? W ostatnich tygodniach odbyły się wybory parlamentarne w jednych z dwóch najważniejszych europejskich krajów. Zarówno we Francji, jak i w Wielkiej Brytanii wyborcy wybrali ugrupowania z lewej strony sceny politycznej. Jak lewicowe rządy w zachodniej Europie wpłyną na politykę energetyczną i klimatyczną tych krajów? Ekologia Czy Randap jest rakotwórczy? “To jedyny skuteczny środek na wszelkie chwasty” – na takie opinie o Randapie można natrafić w internecie. Chwalona jest jego skuteczność i niezawodność w wyniszczaniu niepożądanych roślin. Okazuje się jednak, że popularny środek może nie być do końca bezpieczny. Grupa Żywiec zainicjowała akcję „Wielka Zwrotka Ż”. Cel to zachęcenie konsumentów do oddawania do sklepów szklanych opakowań po piwie. Inicjatywa promowana jest na butelkach piwa Żywiec za pomocą odwróconych etykiet. Reklama Wielka Zwrotka Ż Celem „Wielkiej Zwrotki Ż” jest wzmacnianie proekologicznych postaw konsumentów i kształtowanie wśród nich dobrego nawyku, jakim jest zwracanie do sklepów szklanych opakowań. Dodatkowo marka Żywiec, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, podkreśla, że szklane butelki będzie można oddawać bez paragonów do sklepów biorących udział w akcji. Lista takich obiektów liczy już ponad 6,5 tys. placówek, a ich szczegółowy wykaz można znaleźć na stronie wielkazwrotkaż.pl. Za każde zwrócone opakowanie klient otrzyma zwrot pieniędzy. Sugerowana kwota za butelkę zwróconą bez paragonu to 35 gr. Różnica 15 gr trafi do sklepu – ma to zachęcić właścicieli punktów sprzedażowych do uczestniczenia w akcji. Można do niej dołączyć w każdej chwili. – Oddając butelki zwrotne do sklepów, mamy realny wpływ na zmniejszenie ilości odpadów oraz emisję CO2 do atmosfery. Chcielibyśmy, aby zwracanie butelek stało się powszechnym nawykiem – to mały krok, ale wykonywany przez tysiące osób może wywołać realną zmianę. To dlatego zachęcamy naszych konsumentów do zwracania butelek zwrotnych do sklepów, a sklepy – do dołączania się do akcji – podkreśla Katarzyna Malczewska-Błaszczuk, dyrektor marketingu w Grupie Żywiec, przywoływana przez portal wirtualnemedia.pl. Jakie piwa zaliczają się do akcji? W ramach „Wielkiej Zwrotki Ż” będzie można oddawać do sklepów szklane butelki po piwie wszystkich marek należących do Grupy Żywiec: Żywiec, Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Leżajsk, Brackie Żatecky Pils, a także EB. Pomysłodawcy akcji zwracają uwagę na fakt, jak wielka siła tkwi w ponownym przetwarzaniu surowców. Jedną butelkę można przetworzyć ponownie nawet 25 razy, a każda butelka zwrotna może służyć przez 5 lat. Grupa Żywiec podkreśla, że akcja „Wielka Zwrotka Ż” będzie wprowadzona na stałe. Źródło: wirtualnemedia.pl, zdj. główne – Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.